افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هزینه های هنگفت برای مبارزه با سل و مالاریا

هزینه‌های زیادی برای مبارزه با سل و مالاریای اتباع کشورهای همسایه سیستان‌وبلوچستان می‌کنیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ دستاوردهای بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی و مجاهدت‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان است.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی در نشست اعضای هیات‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیران بهداشت و درمان استان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های جدی ما در عرصه بهداشت، مشارکت با حوزه درمان و تلاش در جهت سلامت مادران و نوزادان است که لازمه این کار صرف هزینه‌ها و اقدامات و مداخله‌های بهداشتی در درون بیمارستان‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، افزود: در حال حاضر هزینه‌های زیادی صرف مبارزه با بیماری‌هایی مانند سل و مالاریا می‌شود که اغلب آن‌ها مربوط به اتباع کشورهای همسایه استان است و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات فوق‌العاده‌ای در زمینه کاهش مالاریا و سایر بیماری‌های واگیر صورت گرفته است.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند همه دست‌اندرکاران سلامت استان، از آنان به‌عنوان مرزداران سلامت یاد کرد و افزود: در استانی مانند سیستان و بلوچستان درایت و تدبیر مدیران سلامت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر تحول بزرگی را رقم زده است.

رئیسی تصریح کرد: تحول سلامت دهان و دندان از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که تلاش می‌کنیم با تربیت بهداشت‌کاران دهان و دندان و فعال کردن مراکز دندان‌پزشکی در شیفت‌های عصر و شب زمینه‌های کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم را فراهم کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی مصوب شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حمایت کامل وزارت بهداشت به منظور ارائه بهتر خدمات سلامت به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیسی با اشاره به طرح کمپین حامیان سلامت مادران باردار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، این طرح را طرحی موفق و کشوری برشمرد وافزود: باید برنامه‌های این طرح به‌عنوان یک برنامه در سایر استان‌های کشور اجرایی شود.

وی همچنین از خدمات مطلوب بیش از ۱۰ هزار داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد و افزود: فعالیت داوطلبان سلامت سطح اول ارائه خدمات سلامت را از مراکز بهداشت به محله‌ها و خانه‌ها منتقل کرده است و این حرکت نمونه بارز مشارکت مردمی است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *