افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نیکوتین راهی برای جلوگیری از آلزایمر

636104817668261249

  • محققان در مطالعات خود نیکوتین را در آب ریخته و آن را با غلظت‌های مختلف به سه گروه از موش‌های آزمایشگاهی خوراندند. در مقابل، یک گروه کنترل نیز وجود داشت که نیکوتین دریافت نکرد.

به گفته محققان آمریکایی، وقتی نیکوتین از طریقی به جز دخانیات وارد بدن شود، از مغز در برابر بیماری‌های تحلیل‌برنده اعصاب مانند پارکینسون یا آلزایمر محافظت خواهد کرد.  استاد دانشگاه ای‌.اند.ام تگزاس در ایالات متحده در این باره می‌گوید: «قابلیت نیکوتین که جزء اصلی سیگار است، در حفاظت از سلامت عصبی به نقش آن در کاهش اشتهای فرد مرتبط است.»
محققان در مطالعات خود نیکوتین را در آب ریخته و آن را با غلظت‌های مختلف به سه گروه از موش‌های آزمایشگاهی خوراندند. در مقابل، یک گروه کنترل نیز وجود داشت که نیکوتین دریافت نکرد. دو گروهی که دوزهای پایین و متوسط نیکوتین را دریافت کردند، هیچ تغییری در میزان اشتها، وزن بدن و تعداد گیرنده‌های مغز نداشتند. در مقابل، گروهی که بیشترین غلظت نیکوتین را دریافت کرد، اشتهای کمتر، وزن کمتر و تعداد گیرنده‌های کمتری داشت. به این ترتیب، محققان دریافتند که نیکوتین در دوزهای بالاتر، بر رفتار مغز اثر می‌گذارد. اما حتی دوزهای بالا نیز عوارض جانبی چندانی ندارند که جای نگرانی داشته باشد.
در واقع، نیکوتین تغییر چندانی در رفتار موش‌ها نیز ایجاد نمی‌کند، بلکه صرفا اضطراب آنها را کاهش می‌دهد. مطالعات قبلی تایید کرده‌اند که دخانیات برای سلامتی مضر است. حتی سیگارهای جدید الکترونیکی نیز ضرر دارند. با این حال، نمی‌توان گفت که تاثیر نیکوتین صرفا از طریق کاهش اشتها محقق می‌شود. اما محققان توصیه می‌کنند تا حد امکان از استعمال دخانیات بپرهیزید. چون با تمام این اوصاف، هنوز نمی‌توان گفت نیکوتین یک داروی بی‌‌ضرر است. از این رو، محققان به هیچ وجه کسی را به مصرف نیکوتین تشویق نمی‌کنند. البته لازم به ذکر است که استعمال دخانیات یکی از راه‌های آسان ورود نیکوتین به بدن است. با این وجود، نباید تاثیر نیکوتین را به سادگی نادیده بگیریم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *