افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات مهم و خواندنی در رابطه با تغذیه

he1111

آیا می دانستید که تغذیه اهیمت زیادی در زندگی دارد؟ اگر با این موضوع موافق هستید پس مقاله ما را مطالعه کنید چون اطلاعاتی در رابطه با تغذیه سالم و نکاتی مهم را برای شما آماده کرده ایم.

محققان همواره بر اهمیت تغذیه مناسب و رژیم سالم تاکید کرده اند اما از آن جا که تنوع مواد غذایی بسیار زیاد است؛ همواره سوالات مختلفی درباره نحوه غذا خوردن و تاثیر ترکیب مواد غذایی مطرح می شود که در این مطلب به نقل از «Readers digest» به بررسی نکاتی در این زمینه می پردازیم.

مصرف همزمان شیر وماهی:برخی معتقدند این ترکیب باعث ظاهر شدن لکه های پوستی می شود اما هیچ علت علمی وجود ندارد که مصرف همزمان شیر و ماهی منع شده باشد. دستورهای غذایی زیادی وجود دارد که در آن از ترکیب ماهی و شیر استفاده شده و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است.

مصرف آب هنگام غذا خوردن:اگر چه مصرف آب باعث احساس سیری می شود، اما به روند گوارش آسیب نمی رساند. مگر این که در حجم زیاد و با اختلاف دمای بسیار نسبت به مواد غذایی مصرف شود.

آیا پس از صرف غذا می توان میوه خورد؟
کارشناسان معتقدند مصرف میوه بلافاصله پس از صرف غذا، ناراحتی گوارشی مانند نفخ و اسیدیته به وجود می آورد. علاوه بر آن، میوه مانع هضم بعضی از مواد مغذی می شود. بنابراین مصرف میوه را به یک ساعت پس از صرف غذای سنگین موکول کنید.

آیا شام خوردن باعث چاقی می شود؟
به گفته متخصصان، این که چه زمانی غذا می خورید باعث چاقی نمی شود بلکه این که چه می خورید و چند کالری مصرف می کنید باعث چاقی می شود. اما باید به این نکته توجه داشت که دیر خوردن غذا در هنگام شب یک عادت ناسالم است و اختلال خواب ایجاد می کند.

آیا می توان بلافاصله پس از غذا خوردن شنا کرد؟
مردم بر این باورند که هنگام هضم غذا، خون در معده جریان پیدا می کند و جریان خون در عضلات کاهش می یابد و این امر به گرفتگی عضله می انجامد و احتمال غرق شدن فرد وجود دارد. اما متخصصان می گویند، هر فعالیت شدید دیگر هم بلافاصله پس از غذا خوردن به استفراغ و گرفتگی عضله منجر می شود.

آیا مصرف شکلات کاکائویی باعث بروز آکنه می شود؟
این باور به قدری شایع است که والدین و نوجوانان آن را قبول کرده اند اما هیچ ادله علمی آن را ثابت نکرده است. در بسیاری از موارد مصرف غذاهای مختلف، علت بروز جوش یا آکنه است و شاید یکی از مواد حساسیت زا شکلات کاکائویی باشد.

آیا مصرف شیر و زعفران روی رنگ پوست کودک تاثیر می گذارد؟
رنگ پوست نوزاد به وراثت ارتباط دارد و مصرف متعادل این مواد تأثیری در رنگ پوست ندارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *