افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکات بهداشتی ویژه بهداشت پا

نکات بهداشتی ویژه بهداشت پا

نکات بهداشتی ویژه بهداشت پا
نکات بهداشتی ویژه بهداشت پا
  • پا قلب دوم هست همان طور که به سلامت قلب اهمیت می دهیم پا نیز نیاز به بهداشت و مراقبت دارد در این جا چند نکته برای سلامت پا بیان می کنیم .

 

همه افراد به ویژه کسانی که دیابت دارند باید بیش از بقیه به سلامت پاهایشان اهمیت دهند و کفش‎‏های مناسب انتخاب کنند. وقتی فردی دچار دیابت است خون نامناسب در رگ‎های پا به گردش درمی‎آید و همین امر باعث می‌‏شود آسیب پذیری پاها بیشتر شود. در زیر توصیه‌هایی ارائه می‌کنیم که توجه به آنها به سلامتی پاها کمک می‌کند:

کفش مناسب

در خرید کفش دقت کنید که نه تنها از نظر سایز بلکه از نظر فرم، بهترین حالت را برای پاهایتان داشته باشد. کفشی که هرچقدر با آن قدم بزنید دچار مشکل نشوید.

پاشنه مناسب

کفشی که انتخاب می‏‌کنید باید به اندازه استاندارد پاشنه داشته باشد. وقتی قرار است آن را بخرید باید کفش را بپوشید و با آن قدم بزنید، آن وقت متوجه می‌‏شوید که پاشنه مناسب است یا نه.

محافظت

پاها قسمتی از بدن هستند که شاید به اندازه دیگر عضوها مورد توجه نباشند اما زمانی که دیابت دارید، باید هر شب با چشم و دستانتان آن‌ها را بررسی کنید و هرگونه مشکل احتمالی را خیلی سریع با پزشکتان در میان بگذارید.

پوست پا

از مرطوب و نرم بودن پوست پا مخصوصا در کف آن مطمئن شوید. خشکی پوست پا احتمال عفونت را افزایش می‌دهد. لوسیون‌های مناسب به پایتان بزنید، از حمام که می‎آید پاها به خصوص بین انگشتان را به خوبی خشک کنید و هر بار آن‌ها را از کفش در می‎آورید بشویید.

ناخن پا

حداقل هفته‎ای یک بار ناخن‌های پاهایتان را کوتاه کنید. سعی کنید به بهداشت ناخن پا اهمیت دهید. ناخن پا وقتی بلند شود به اندازه ناخن دست دیده نمی‏‌شود و به همین دلیل توجه به آن کمتر است. اما باید مدام تمیز، مرتب و کوتاه شوند.

 

مطلب مرتبط

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *