افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی که در شخصیت انسان تاثیر گذار است

  • “از وقتی که بچه بودم، این میل غریزی برای توسعه و رشد را در وجودم احساس می کردم. به نظر من، وظیفه ی یک انسان متعالی، تلاش برای رشد خالصانه و صادقانه ی استعدادهای نهانی اش می باشد.”

 

 

اگر شما ورزش های رزمی کار می کنید، پس کاملا واضح است که بروس لی، الگویی ارزشمند برای شما می باشد. میزان رشد فیزیکی و ذهنی او در ورزش های رزمی، واقعا شگفت انگیز بود.

با این وجود، اغلب مردم دستاوردهای زندگی کوتاه او را نادیده می گیرند. او در دوران فعالیت خود در حرفه ی سینما، به طور مداوم با کلیشه های نژادپرستانه مبارزه می کرد، و موفقیت او در این حوزه، باعث شد تا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رزمی کاران زمان خودش شناخته شود. او زندگی خود را با اهداف بزرگی شروع کرد، و به قدری در زندگی موفق بود که قطعا می توانیم مطالب مفیدی از درس های زندگی انگیزشی او بیاموزیم.

درس شماره ی ۱ – هدف زندگی

“رمز جاودانگی نهفته، در داشتن یک زندگی به یادماندنی می باشد.”

شما تنها یک بار در کالبد جسم خود زندگی می کنید، پس با انجام کارهایی که به اطرافیان ارزش می بخشند، بهترین استفاده را از زندگی خود ببرید.

درس شماره ی ۲ – محدودیت ها

“اگر شما برای هرکاری که انجام می دهید، چه فیزیکی چه کارهای دیگر، محدودیت قائل شوید، این محدودیت در کار و زندگی شما نیز راه پیدا می کند. هیچ محدودیتی وجود ندارد. تنها وقفه هایی در زندگی وجود دارند، و شما نباید ساکن بایستید، و باید از آنها عبور کنید.”

“از وقتی که بچه بودم، این میل غریزی برای توسعه و رشد را در وجودم احساس می کردم. به نظر من، وظیفه ی یک انسان متعالی، تلاش برای رشد خالصانه و صادقانه ی استعدادهای نهانی اش می باشد.”

محدودیت هایی که برای خود ایجاد کرده اید (و دیگران به شما تحمیل کرده اند)، مانع رشد کامل شما می شود. برای این که واقعا پتانسیل خود را کشف کنید، باید محدودیت ها را کنار بگذارید و دریابید که در این مدت زندگی، هرگز به پتانسیل کامل خود دست نخواهید یافت.

درس شماره ی ۳ – خوشنودی

“خوشنود باشید، اما هرگز به این مقدار هم راضی نباشید.”

خوشنودی را همیشه بر خود روا بدارید و برای خوشحال بودن، حتما منتظر به تحقق پیوستن اهداف قراردادی نباشید. هرچند، به یاد داشته باشید که هر چیزی در زندگی یا در حال رشد است یا در حال نابودی، پس این شمایید که باید نگرش خود نسبت به زندگی را انتخاب کنید.

درس شماره ی ۴ – خویشتن شناشی

“من در این دنیا زندگی نمی کنم تا انتظارات شما را برآورده سازم، و شما هم برای برآورده ساختن انتظارات من زندگی نمی کنید.”

“به همان شخصی تبدیل شوید که به آن فکر می کنید.”

این شما هستید که شخصیت خود را تعریف می کنید، نه کس دیگری. بنابراین، وقتی تصویری خارق العاده از خود تجسم می کنید، به صورت طبیعی به سمت برآورده کردن انتظارات خود قدم برخواهید داشت.

درس شماره ی ۵ – اهداف

“همیشه قرار نیست که به هدف خود برسید، یک هدف اغلب تعیین می شود تا مقصودی برای بدست آوردن وجود داشته باشد.”

اگر وقت کافی برای هر هدفی صرف شود، رسیدن به آن دور از دسترس نمی باشد. پس خود را در مسیر درست رسیدن به هدف قرار دهید.

درس شماره ی ۶ – یادگیری

“تنها از چیزهایی استفاده کنید که مفید هستند، و از هرجایی که ممکن است، آنها را بدست آورید.”

“یک سوال ابلهانه از دید یک فرد عاقل، می تواند حاوی مطالب آموزنده ی بیشتری نسبت به یک جواب عاقلانه برای یک فرد نادان باشد.”

“این که چه کسی خوب یا بد است یا چه کسی بهتر است را فراموش کنید. موافق یا مخالف کسی نباشید.”

همیشه از درس هایی که در اطرافتان وجود دارند، استقبال کنید، مهم نیست که این درس را از کجا می آموزید. اگر شما مشتاق به فراگیری این درس ها باشید، هرچیزی در زندگی می تواند برایتان آموزنده باشد.

درس شماره ی ۷ – عمل

“داشتن اطلاعات کافی نیست، باید آنها را به کار بگیریم. داشتن اراده کافی نیست، باید به آن عمل کنیم.”

“اگر بیش از حد درباره ی کاری فکر می کنید، هرگز موفق به انجام آن نخواهید شد.”

“داشتن علم به شما قدرت می دهد، اما داشتن شخصیت، باعث احترام گذاشتن دیگران به شما می شود.”

افراد زیادی در این دنیا وجود دارند که می دانند برای رسیدن به اهدافشان، باید چه کارهایی انجام دهند. آن عده ی اندکی که موفق می شوند، کسانی هستند که ویژگی کارکردن بدون عجله و مداوم را در خود پرورش داده اند.

درس شماره ی ۸ – تمرکز

“من از کسی که ۱۰ هزار ضربه را یک بار تمرین کرده است نمی ترسم، بلکه از فردی می ترسم که یک ضربه را ۱۰ هزار بار تمرین کرده است.”

شما می توانید برای رسیدن به مقصدتان، مسیرهای متعددی را انتخاب کنید. هرچند، اگر در طول راه، مدام مسیرتان را عوض کنید، هرگز به سرانجام نخواهید رسید.

درس شماره ی ۹ – زمان

“اگر شما عاشق زندگی هستید، زمان را تلف نکنید، زیرا همین زمان است که زندگی را شکل می دهد.”

همه ی ما با شروع هر روز، ۲۴ ساعت پیش روی خود داریم؛ تفاوت در این است که ما چگونه از این زمان استفاده می کنیم.

درس شماره ی ۱۰ – شکست

“از شکست نترسید. شکست خوردن جرم نیست، داشتن هدفی پست جرم است. اگر حداکثر تلاش خود را انجام داده اید، حتی شکست خوردن هم عالی می باشد.”

شکست خوردن در هر کاری، جزء بدیهی فرایند یادگیری می باشد. هیچ والدینی بعد از تماشای زمین خوردن بچه های تازه راه افتاده ی خود نگفته اند: “خب، فکر کنم نمی تونه راه بره.” پس چرا باید چنین نگرش منفی ای داشته باشید؟

درس شماره ی ۱۱ – پشتکار

“برای داشتن یک زندگی آسان دعا نکنید، در عوض، دعا کنید که توان تحمل یک زندگی دشوار را بدست آورید.”

شما همیشه با مشکلات و چالش هایی در زندگیتان مواجه خواهید شد. موفقیت در هر زمینه ای، درواقع نیازمند یادگیری چگونه برآمدن از پس چالش های بزرگ و بزرگتر می باشد.

درس شماره ی ۱۲ – انعطاف پذیری و انطباق پذیری

“مانند آب باشید که مسیر خود را از میان شکاف ها پیدا می کند. گستاخ نباشید، و خود را با هدف موردنظرتان وفق دهید، و بدین ترتیب می توانید راهی را برای رسیدن به آن پیدا کنید. اگر هیچ چیزی درون شما انعطاف ناپذیر نباشد، جهان برونی خود را در معرض شما می گذارد.

ذهنتان را خالی کنید، بدون فرم باشید، بی شکل مانند آب. اگر آب را درون یک فنجان بریزید، شکل فنجان را به خود می گیرد. آب را درون یک بطری بریزید، و شکل بطری را به خود می گیرد. آب را درون یک قوری بریزید، و شکل قوری را به خود می گیرد. با این وجود، آب هم می تواند جاری شود، هم می تواند در هم بشکند. مانند آب باش دوست من.”

در زندگی روزانه ی خود، سعی کنید تا انعطاف پذیر و سازگار باشید، و بدین ترتیب، مشکلات از روی دوشتان برداشته می شود. عصبانیت تنها زمانی بوجود می آید که نتایج بدست آمده، انتظارات یا درک ما از چگونگی زندگی را برآورده نمی سازند.

درس شماره ی ۱۳ – ساده سازی

“اینکار افزایش نیست در واقع کاهش است, از شر چیزهای غیرضروری خلاص شوید.”

“چیزهای مفید را اختیار کنید، و از چیزهای بی فایده صرف نظر کنید، و هرچیزی که مختص خودتان است را جمع کنید.”

وقتی که شما زندگی و ذهنتان را از چیزهای غیرضروری پاک می کنید، سپس چیزهای فوق العاده ای در زندگیتان اتفاق می افتد. در هر شرایطی این سوال را از خود بپرسید: “آیا این وسیله در راستای رسیدن به اهداف بزرگتر زندگی من می باشد؟”

درس شماره ی ۱۴ – روابط

“برای شناختن فردی، باید رفتارش با افراد دیگر را تحت نظر بگیریم.”

رفتار و اعمال دیگران را به خودشان بسپارید، زیرا شما هیچوقت نمی توانید شخص دیگری را تغییر دهید. در عوض، ببینید که خودتان چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنید (واکنش نشان می دهید)، زیرا این واکنش، بازتاب عقاید شما می باشد.

درس شماره ی ۱۵ – خدمت

“زندگی حقیقی، زندگی کردن برای دیگران است.”

به یاد داشته باشید که با کمک به دیگران برای رسیدن به خواسته هایشان، می توانید به تمام خواسته هایتان در زندگی برسید.

درس شماره ی ۱۶ – در لحظه زندگی کنید

“هر چیزی را همانطور که هست، بپذیرید. هروقت لازم بود مشت بزنید، مشت بزنید. هر وقت لازم بود لگد بزنید، لگد بزنید.”

همیشه توجهتان را روی زمان حال متمرکز کنید. گذشته ی شما، تعیین کننده ی آینده ی شما نیست. آینده ی شما را آن چیزی تشکیل می دهد که در حال حاضر انجام می دهید.

قدم بعدی چیست؟

امیدوارم که از این ۱۶ درس زندگی انگیزشی بروس لی لذت برده باشید. هرچند، باید به یاد داشته باشید تا زمانی که این درس ها را در زندگی خود به کار نگیرید، بی فایده خواهند بود. بنابراین، درسی را انتخاب کنید که در حال حاضر بیشترین تاثیر را روی شخصیت شما می گذارد.

پس، هر وقت آماده شدید، برای عملی کردن درس بعدی بروس لی برگردید و از خرد و انگیزش او برای داشتن زندگی بهتر استفاده کنید.

منبع-http://genie.ir

ارسال شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *