افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی در مورد دئودرانت و اسپری یا ضد عرق

ar4-1088

 

امروزه همه افراد برای رهایی از بوی بد عرق از مام ها و ضد عرق ها و دئورانت ها استفاده می کنند،آیا فکر کردید در گذشته با بوی بد عرق چه می کردند؟در گذشته برای از بین بردن این بو از حنا استفاده می کردند ولی امروزه از این مواد شیمیایی استفاده می کنند،آیا می دانید بهترین زمان استفاده از این ضد عرق ها شب است یا صبح؟ برای متوجه شدن زمان آن و تفاوت آنها مطالب زیر را با دقت بخوانید:

دیودورانت یا ضد عرق؟

خیلی ها فکر می کنند دئودورانت ها و ضد عرق ها تفاوتی با هم ندارند، ولی هنگام خرید آنها از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت اند. ضد عرق ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دیودورانت ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند.

وقتی عرق به وسیله این باکتری ها تجزیه می شود، بدن بوی بدی می گیرد. به شما توصیه می کنیم دئودورانت را بخرید، چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی کند.

بهترین زمان و مکان

شما عادت دارید پیش از حمام یا صبح ها قبل از ترک منزل زیر بغل تان را اسپری بزنید؟

این محصولات بهتر است شب ها استفاده شوند. ابتدا باید زیر بغل خشک شود. اگر عرق زیاد است، با یک سشوار می توانید این کار را انجام دهید و سپس این محصولات را در زیر بغل استفاده کنید. پس از ۲ تا ۳ هفته که تعریق کاهش پیدا کرد، می توانید هفته ای دو تا سه مرتبه از این محصولات استفاده کنید.

زنانه، مردانه یا کودکانه؟

اسپری ها و مام های مردانه اغلب بوی تندتری دارند، ولی انواع زنانه آن رایحه های ملایم تری دارند. اصولاً تفاوتی میان محصولات ضد عرق زنانه و مردانه وجود ندارد و ترکیبات شیمیایی هر دو یکی است، فقط بوی آنها مطابق سلیقه آقایان و بانوان متفاوت است. کودکان هم اغلب با مشکل تعریق زیاد و بوی بد بدن روب رو نیستند، لذا نیازی به استفاده از این محصولات ندارند.

دستانی خیس از عرق

عرق زیاد مخصوص زیر بغل نیست. بعضی ها کف دست هایشان زیاد عرق می کند و آنها را کلافه می کند. حتی ممکن است فکر کنند این یک بیماری است، ولی به دل تان بد راه ندهید.

باید کف دست از عرق خشک شود و سپس این محصولات ضد عرق هر روز در کف دست ها مالیده شود. پس از یک تا سه هفته می توان دفعات مصرف را به هفته ای یک یا دو بار کاهش داد، به گونه ای که عرق کف دست کنترل شود.

امان از حساسیت

اسپری های ضدعرق و دئودورانت ها دردسرهایی هم برای بعضی ها دارند و آن هنگامی است که پوست شما به مواد شیمیایی این محصولات حساسیت داشته باشد. خارش، قرمزی پوست و حتی خشکی پوست نشانه حساسیت به دئودورانت ها و مام ها و اسپری های ضد عرق است. باید به طرفداران مام ها بگوییم که لازم است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل را با آب و صابون بشویید. با این روش، مواد شیمیایی آن از روی پوست تان پاک شده و فرصت پیدا نمی کنند تا وارد منافذ پوستی شما شده و حساسیت پوستی ایجاد کنند. سپس می توانید لایه ای جدید از مام را روی پوست خود بمالید.

کدام مارک را بخریم؟

وقتی در فروشگاه دنبال اسپری دئودورانت و یا مام مورد علاقه تان می گردید، میان بسیاری از مارک ها و مدل ها سرگردان می مانید که کدام را انتخاب کنید. توصیه ما این است که به دنبال مارک های معتبرتر بروید که امتحان خود را پس داده اند. از طرف دیگر، برای اینکه گیر تقلبی ها نیفتید، حتماً برچسب تایید وزارت بهداشت را در روی قوطی این محصولات کنترل کنید.

اگر نشد، چی؟

شاید شما همه این محصولات را امتحان کرده باشید، ولی هنوز بدن تان زیاد عرق می کند و از بوی بد بدنتان خجالت می کشید. در این صورت باید به سراغ راه های دیگری بروید.

تزریق بوتاکس ( حتما تحت نظر پزشک متخصص ) در زیر بغل می تواند شش تا هشت ماه تعریق را کاهش دهد، ولی این تزریقات اغلب دردناک اند.

الکتروفورز هم که در آن از جریان برق استفاده می شود، می تواند برای درمان این بیماران استفاده شود. استفاده از داروهای ضد عرق چون تعریق کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهند، اغلب توصیه نمی شود.

گاهی هم با جراحی غدد عرق زیر بغل را برمی دارند که جای زخم آن باقی می ماند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *