افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی برای پختن نیمرو

نکاتی برای پختن نیمرو

  • تخم‌مرغ باید دقیقا قبل از ریخته شدن درون تابه هم زده شود، نه زودتر از آن. هم زدن تخم‌مرغ با دو هدف انجام می‌گیرد: ترکیب زرده با سفیده، و رساندن هوا به تمامی سطوح تخم‌مرغ. وقتی که تخم‌مرغ برای مدت زیادی ثابت می‌ماند، هوای اضافی و پف خودش را از دست می‌دهد.

 

با این‌که هر فردی از روش و شیوه خودش برای تهیه نیمرو استفاده می‌کند، اما قواعد مشخصی وجود دارند که باید توسط همه رعایت شوند. برای روشن کردن این قواعد، با ۵ اشتباه رایج هنگام تهیه نیمرو و ترفندهای مناسب برای جلوگیری از این اشتباهات آشنا می‌شویم.

تخم‌مرغ را به‌اندازه کافی هم نمی‌زنید

اگر دل‌تان نمی‌خواهد که تخم‌مرغ را موقع نیمرو کردن هم بزنید، بهتر است به ادامه ماجرا توجه داشته باشید. متخصصان معتقدند که هم زدن تخم‌مرغ برای تهیه یک نیمروی نرم و سبک ضروری است. وقتی که این کار به‌خوبی انجام نشود، زرده و سفیده تخم‌مرغ به‌درستی مخلوط نمی‌شوند و نیمروی نامرغوبی به‌وجود می‌آید. به‌علاوه، هم زدن کامل تخم‌مرغ برای رسیدن هوا به درون تخم‌مرغ واقعا مهم است. نکته: تخم‌مرغ را کاملا هم بزنید تا زرده آن کاملا با سفیده مخلوط شود. این مرحله از آماده‌سازی نیمرو، با توجه به شیوه هم زدن تخم‌مرغ، باید بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه طول بکشد.

تخم‌مرغ را خیلی زودتر از موعد هم می‌زنید

تخم‌مرغ باید دقیقا قبل از ریخته شدن درون تابه هم زده شود، نه زودتر از آن. هم زدن تخم‌مرغ با دو هدف انجام می‌گیرد: ترکیب زرده با سفیده، و رساندن هوا به تمامی سطوح تخم‌مرغ. وقتی که تخم‌مرغ برای مدت زیادی ثابت می‌ماند، هوای اضافی و پف خودش را از دست می‌دهد. نکته: تخم‌مرغ را دقیقا قبل از ریختن درون تابه هم بزنید تا هوا و حجم بیشتری به خودش بگیرد.

از حرارت خیلی زیاد استفاده می‌کنید

با این‌که بسیاری از غذاها برای آماده‌سازی به حرارت زیادی نیاز دارند، اما تخم‌مرغ نیمرو یکی از آن‌ها نیست. استفاده از حرارت زیاد برای تهیه نیمرو، خطر پختن بیش از حد تخم‌مرغ یا سوختن آن را افزایش می‌دهد. نکته: صبر داشتن برای آماده شدن نیمرو واقعا کلیدی است، زیرا تخم‌مرغ نیمرو باید آرام و آهسته پخته شود. به‌علاوه، حرارت پایین به شما اجازه می‌دهد که کنترل بیشتری روی تخم‌مرغ داشته باشید و از سوختن نیمرو هم جلوگیری می‌کند.

از تابه نامناسب استفاده می‌کنید

اگر قرار است که فقط از ۲ عدد تخم‌مرغ برای نیمرو استفاده کنید، نباید سراغ تابه‌های بزرگ بروید. استفاده از تابه‌های بزرگ برای تهیه نیمرو، شانس پختن بیش از حد تخم‌مرغ یا سوختن آن را افزایش می‌دهد. به همین ترتیب، برای نیمرو کردن ۱۲ عدد تخم‌مرغ هم نباید از تابه‌های کوچک استفاده کنید، چون حرارت در این حالت به همه تخم‌مرغ‌ها نمی‌رسد. نکته: علاوه بر توجه به اندازه تابه، حتما از تابه‌های چدنی یا نچسب استفاده کنید. این ظروف هم کیفیت تخم‌مرغ را حفظ می‌کنند و هم راحت‌تر تمیز می‌شوند.

تخم‌مرغ را روی شعله گاز رها می‌کنید

تخم‌مرغ‌ها نباید روی شعله گاز رها شوند، چون این کار نیمروی خشک، سفت و نامرغوبی را به شما تحویل می‌دهد. بنابراین، همواره برای تهیه نیمرو کنار گاز حضور داشته باشید. نکته: تابه را درست وقتی از روی شعله بردارید که تخم‌مرغ هنوز کمی نرم است و می‌خواهد سفت شود. حرارت باقی‌مانده در تابه، فرآیند پخت تخم‌مرغ را تا یک دقیقه بعد از برداشتن آن از روی شعله ادامه می‌دهد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *