افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نکاتی برای مراقبت پس عمل جراحی آب مرواید

98162281929147360990

  • ممکن است بعد از عمل جراحی چشمان قرمز داشته باشید که در اکثر موارد طبیعی است این به دلیل آسیب های کوتاه مدت به رگ های خونی در حین عمل جراحی است که اتفاق می افتد قرمزی معمولاً با گذشت زمان محو می شود.

تاری، ابری و یا مه آلود شدن بینایی از علائم آب مروارید به شمار می روند ،پس از جراحی آب مروارید چه مراقبت هایی از افراد باید داشته باشیم این افراد چه مدت زمانی باید استراحت کنند تا بتوانند سلامت بینایی خود را بازیابند عمل جراحی کاتاراکت روی این افراد انجام می شود مراقبت های پس از این عمل به چه صورت است ؟

 

زمان ترمیم جراحی آب مروارید ( کاتاراکت ) از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما اقدامات پیشگیرانه خاص به کوتاه شدن زمان کمک می کند باید یا نبایدها برای بازیابی بهتر جراحی آب مروارید در این مقاله آورده می شود جراحی آب مروارید برای درمان آب مروارید توصیه می شود آب مروارید ( کاتاراکت ) یک بیماری است که لنز چشم سبب تاری، ابری و یا مه آلود شدن بینایی می شود.

این روش جراحی معمولاً در هر جایی بین ۳۰ و ۴۵ دقیقه طول می کشد و در واقع برشی کوچک در چشم برای حذف لنز ایجاد می شود و سپس توسط یک لنز پلاستیکی به نام لنز داخل چشمی و یا ایمپلنت داخل چشم جایگزین می شود.
دکتر شما ممکن است انجام جراحی شما را تحت بی حسی موضعی انجام دهد و شما در طی عمل هوشیار باشید و شما معمولاً می توانید در همان روز به خانه برگردید ممکن است شما نیاز به کارهای خاصی برای سرعت بخشیدن به بهبود عمل جراحی آب مروارید داشته باشید.
چه انتظاری پس از عمل جراحی کاتاراکت وجود دارد؟

بسیاری از بیماران چند ساعت پس از عمل جراحی هیچ مشکلی با چشم خود ندارند اما این ممکن است همیشه در مورد همه صادق نباشد گاهی اوقات، بهبودی طول می کشد ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما تصاویر را به وضوح مشاهده کنید. این نشان می دهد که شما نباید نگران باشید اگر شما متوجه شدید که هنوز چشمان شما بعد از عمل جراحی تار و ابری باشد و این معمولاً اتفاق می افتد چرا که سیستم بینایی شما نیاز به زمان برای تنظیم لنز داخل چشمی دارد اینجا چیزی است که بیشتر انتظار می رود:
شما ممکن است بینایی مواج بعد از عمل جراحی خود داشته باشید این معمولاً بلافاصله پس از عمل جراحی شما اتفاق می افتد اما بعد از ۶۰ دقیقه یا بیشتر برطرف می شود.
ممکن است بعد از عمل جراحی چشمان قرمز داشته باشید که در اکثر موارد طبیعی است این به دلیل آسیب های کوتاه مدت به رگ های خونی در حین عمل جراحی است که اتفاق می افتد قرمزی معمولاً با گذشت زمان محو می شود.
شما ممکن است متوجه مقداری کبودی در منطقه پایین تر از چشم خود باشید که به علت دریافت مواد بی حس کننده از طریق تزریق است این معمولاً چند روز طول می کشد تا محو شود.
چه هنگامی باید با دکتر تماس بگیرید

شما معمولاً احساس بسیار بهتری بعد از دو روز داشته باشید اما بهبود عمل جراحی آب مروارید ممکن است تا هشت هفته طول بکشد شما باید با دکتر خود تماس بگیرید اگر موارد زیر را در دوران بهبودی خود تجربه نمایید:
از دست دادن بینایی.
افزایش قرمزی چشم.
دردی که به مسکن های OTC پاسخ نمی دهد.
حالت تهوع و استفراغ و سرفه بیش از حد
برق نور و یا شناور در چشم
دکتر شما عمل جراحی دیگری را برای مورد مطرح شده توسط شما چند ماه بعد از آن عمل جراحی مروارید برنامه ریزی می کند برای این است که عمدتاً پزشک به چشم شما مقداری زمان برای درمان می دهد.
نکاتی برای بهبود عمل آب مروارید

این امکان وجود دارد که فعالیت های عادی خود را روز بعد از عمل جراحی از سرگیری کنید با این حال، حداقل برای چند هفته اول بعد از عمل جراحی هنوز هم برخی از اقدامات احتیاطی مهم است این مراحل به جلوگیری از عفونت ها کمک می کند و شما را هر گونه آسیب حفظ می کند.
۱. داروهای خود را بخورید

شما ممکن است قطره های چشمی آنتی بیوتیک دریافت کنید که مجبور به استفاده منظم برای کمک به جلوگیری از عفونت هستید شما ممکن است نیاز به قطره ضد التهابی چشمی داشته باشید اگر هر گونه التهاب در چشم توسعه یابد در هفته اول بعد از عمل جراحی خود نیاز به استفاده از این قطره چند بار در روز می باشد گاهی اوقات، شما باید از قطره برای یک دوره طولانی، معمولاً تا یک ماه استفاده کنید برای استفاده از آنها دستورالعمل را از پزشک خود بپرسید اگر دکتر شما داروهای ضد درد خوراکی داده است همیشه مقدار نسخه شده را مصرف نمایید.
۲. از فعالیت های خاص اجتناب کنید

در طول فاز بهبود در عمل جراحی آب مروارید، مهم است که از فعالیت های خاص جلوگیری کنید وقتی که به شما اجازه داده می شود تا حمام بروید و مو یا صورت خود را پس از عمل جراحی بشویید شما باید از فعالیت های زیر را اجتناب کنند.
اجسام سنگین را بلند نکنید و هرگز به فعالیت های شدید جسمی برای چند هفته اول مشغول نشوید.
سر خود را برای مدت طولانی پایین تر از سطح کمر خم نکنید.
از مالش، لمس و یا ضربات متوالی چشم اجتناب کنید.
حداقل برای یک هفته چشم را آرایش نکنید.
اجازه ندهید شامپو و صابون به چشمان برود.
برای ۲ – ۴ هفته به شنا نروید.
در ورزش هایی که ممکن است خطر آسیب به چشم را افزایش می دهد شرکت نکنید.
شما می توانید تلویزیون را بعد از عمل جراحی تماشا کنید اما شما ممکن است یک تاری دید برای چند روز اول را داشته باشد شما می توانید در چند روز پس از عمل به کار برگردید اما اگر برای کار، نیاز است که سر خود را پایین نگهدارید باید برای مدت طولانی تر صبر کنید.
۳. با دقت رانندگی کنید

شما می توانید چند روز پس از عمل جراحی شروع به رانندگی کنید اما این مهم است که تنها در زمانی رانندگی کنید که شما بتوانید یک شماره را از فاصله ۲۰ متری صفحه با چشمان باز بخوانید در برخی موارد، شما ممکن است نیاز به عینک داشته باشید تا قادر به انجام آن باشید اما این ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما عینک جدید خود را دریافت کنید.
۴. عینک بعد از عمل جراحی

ممکن است نیاز به گذاشتن عینک برای دید در کوتاه یا بلند مدت در طول یهبود آب مروارید داشته باشید زیرا لنز مصنوعی معمولا نمی تواند روی فواصل مختلف تمرکز کند لنز عادی در افراد زیر سن ۵۰ سال خوب عمل می کند اما برخی از مردم ممکن است نیاز به عینک مطالعه حتی قبل از عمل جراحی داشته باشند مطالعات نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد از مردم با یک لنز چند کانونی و ۹۵٪ از افراد با یک لنز تک کانونی نیاز به عینک بعد از عمل جراحی دارند دکتر شما ممکن است یک لنز انطباق که کاملاً مانند یک لنز طبیعی کار می کند ارائه دهد زیرا طیف بهتری از تمرکز بعد از عمل جراحی را پیشنهاد می کند.
۵. پیگیری قرار ملاقات را فراموش نکنید

حتی بعد از اینکه شما از بیمارستان مرخص شده اید دکتر شما ممکن است بخواهد که شما برای معاینه در چند روز یا چند هفته مراجعه نمایید در اغلب موارد، نیاز است که شما دوباره پس از یک هفته برای معاینه مراجعه نمایید و دکتر شما وقت ملاقات دیگری را ۴ – ۶ هفته پس از جراحی شما تعیین می نماید این قرارهای ملاقات مهم هستند زیرا دکتر شما به شما می گوید که ایا باید از قطره استفاده و یا آن را متوقف نمایید و یا آن که آیا شما نیاز به عینک جدید دارید شما همچنین می توانید هر گونه نگرانی را در طول این قرار ملاقات مطرح نمایید.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *