افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نمک و این ۱۰ کاربرد مفید آن

  • یک قاشق چای‌خوری نمک را با ۲ فنجان آب مقطر ولرم ترکیب کنید. از این محلول با استفاده از یک کتری بینی شوی برای شستشوی مجاری بینی استفاده کنید. این کار را یک یا ۲ بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

نمک از جمله مهم ترین املاحی است که در زندگی افراد کاربرد های فراوانی دارد. نمک متشکل از دو عنصر سدیم و پتاسیم است که هر دوی این عناصر نیز به صورت جداگانه فواید بسیاری را دارند. نمک ویژگی های درمانی بسیاری دارد که عده ی زیادی از آنها بی خبرند؛ اما با دانستن این نکات شما می توانید بسیاری از درد های خود را تسکین دهید. با دکنر سلام همراه باشید.

پریا اقدامی: نمک کاربردهای زیادی دارد که بسیار فراتر از آشپزی و طعم دهی به غذا هستند. در ادامه به کاربردهای نمک در زمینه زیبایی، خانه‌داری و سلامت اشاره خواهیم کرد.

۱. تسکین گلودرد
۲ / ۱ قاشق چای‌خوری نمک را به یک فنجان آب ولرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. از این محلول برای غرغره استفاده کنید. این کار را به مدت چند روز و با فواصل کوتاه تکرار نمایید.

۲. رفع تب‌خال
۲ قاشق چای‌خوری نمک را در ۴ / ۱ فنجان آب ولرم حل کنید. این محلول را داخل دهان خود بچرخانید و حداقل ۲۰ ثانیه منتظر بمانید. سپس آن را تف کنید. این کار را ۳ الی ۴ بار در روز تکرار کنید.

۳. تسکین درد پاها
۲ / ۱ فنجان نمک را به یک لگن کوچک حاوی آب ولرم اضافه کنید. سپس پاهای خود را داخل آب‌نمک بگذارید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. بعد پاهای خود را خشک کرده و به مدت ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

۴. رفع سرخی چشم
یک فنجان آب مقطر را با یک قاشق چای‌خوری نمک ترکیب کرده و بجوشانید. منتظر بمانید تا به دمای اتاق برسد و خنک شود. از این محلول و یک قطره‌چکان برای شستشوی چشم‌ها استفاده کنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید.

۵. خمیردندان طبیعی
مسواک خود را خیس کنید و داخل نمک فرو ببرید. سپس دندان‌های خود را مسواک بزنید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید. به هنگام استفاده از نمک به عنوان خمیردندان با ملایمت مسواک بزنید؛ زیرا ممکن است به لثه و مینای دندان آسیب برسد.

۶. کاهش پف چشم
۲ / ۱ قاشق چای‌خوری نمک را داخل یک کاسه آب ولرم بریزید. سپس تکه‌ای پنبه را داخل آب‌نمک فرو ببرید. چشم‌ها را ببندید و پنبه را روی چشم خود بگذارید. چند دقیقه منتظر بمانید. این کار را به مدت ۲۰ الی ۱۵ دقیقه تکرار کنید.

۷. درمان جای نیش حشرات
محل موردنظر را با یک صابون آنتی باکتریال و آب ولرم بشویید. اگر نیش زنبور است، قبل از شستشو با آب، نیش را خارج کنید. سپس خمیری از نمک و کمی آب را روی محل موردنظر قرار دهید. منتظر بمانید تا خشک شود. پس از ۳۰ دقیقه خمیر را بشویید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

۸. رفع گرفتگی و آبریزش بینی
یک قاشق چای‌خوری نمک را با ۲ فنجان آب مقطر ولرم ترکیب کنید. از این محلول با استفاده از یک کتری بینی شوی برای شستشوی مجاری بینی استفاده کنید. این کار را یک یا ۲ بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

۹. تسریع آب پز شدن تخم‌مرغ
زمانی که می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها را داخل آب، آب پز کنید، قبل از قرار دادن تخم‌مرغ‌ها داخل آب، کمی نمک به آب اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تخم‌مرغ‌ها سریع‌تر آماده شوند؛ زیرا نمک نقطه‌جوش آب را بالا می‌برد. همچنین نمک از ترک خوردن پوست تخم‌مرغ‌ها جلوگیری می‌کند.

۱۰. پاک‌سازی ظروف نقره‌ای
داخل یک قابلمه بزرگ را فویل آلومینیومی بپیچید. آب داغ را داخل قابلمه بریزید. ۲ قاشق غذاخوری نمک و ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین به آب اضافه کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سفید نیز به آب اضافه کنید. ظروف خود را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه داخل محلول بگذارید. برای لک‌های قدیمی‌تر می‌توانید از یک مسواک قدیمی استفاده کنید و ظروف را بسابید. در نهایت ظروف را با آب گرم و مایع شستشو بشویید.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *