افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نمونه برداری خون راهی آسان برای تشخیص سرطان

1114244173902482515822622916012680201759

سرطان و راه های تشخیص این بیماری خطرناک ، سریع ترین راه تشخیص این بیماری با توجه به تشخیص زود می توانید درمان را زود شروع کنید پژوهشگران نمونه برداری خون راهی آسان برای تشخیص سرطان معرفی کرده اند .

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از نمونه‌ی خون که برای تحلیل و آزمایش خون انجام می‌شود می‌تواند شناسایی سرطان را بسیار ساده کند. با استفاده از این روش جدید برای تست‌های RNA پلاکت‌های خونی موجود در خون محققان توانستند تا ۹۵ درصد با اطمینان بیشتری سرطان را شناسایی کنند. آنها می‌گویند که شناسایی و تشخیص سرطان در مراحل اولیه امری مهم و حیاتی است. آنها در این زمینه تحقیق کرده‌اند که چگونه از روش جامع نمونه‌گیری خون می‌توان برای تشخیص سرطان استفاده کرد. این یافته‌ها باعث می‌شود تا در آینده بتوان یک نمونه‌ی پیشرونده از بافت‌های سلولی ارائه کرد که مثلا در تشخیص سرطان ریه چندان لازم و ضروری به نظر نمی‌رسد.
در این تحقیق، تقریبا تمام اشکال سرطان شناسایی شدند، و این نشان می‌دهد که نمونه‌های خونی قابلیت وسیعی برای پیشرفت شناسایی سرطان در مراحل اولیه دارند. در واقع محققان در این تحقیق این مسئله را شناسایی کردند که چگونه روش جدید تست‌های RNA خونی مربوط به بخشی از خون به نام پلاکت‌ها را می‌توان در شناسایی و دسته‌بندی سرطان‌ها مورد استفاده قرار داد. نتایج نشان داد که پلاکت‌های خونی می‌تواند باعث دسترسی ساده و آسان به منابع خونی برای نمونه‌گیری شود، به خاطر همین می‌توان از آنها در شناسایی انواع سرطان و نیز گزینه‌های درمانی مناسب استفاده کرد. در همین ارتباط، نمونه‌های خونی ۲۸۳ فرد مورد مطالعه قرار گرفت که از بین آنها ۲۲۸ نفر سرطان‌های مختلفی داشته و در ۵۵ نفر نشانه‌هایی از سرطان مشاهده نشد.
با مقایسه‌ی مشخصات RNA مربوط به نمونه‌های خونی، محققان توانستند وجود سرطان را با دقت ۹۶ درصد در بین این بیماران شناسایی کنند. در ۳۹ نفر از بیمارانِ این تحقیق که محققان توانسته بودند سرطان را در مراحل اولیه در آنها شناسایی کنند، ۱۰۰ درصد از موارد شناسایی و دسته‌بندی شد.

 

پزشکین : نمونه برداری خون راهی آسان برای تشخیص سرطان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *