افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نفس بکشید و چربی بسوزانید

نفس بکشید و چربی بسوزانید

216812_304

 

 

بسیاری از افراد برای سوزاندن چربی دنبال انواع رژیم ها می روند در صورتی که راه های زیادی برای سوزاندن چربی وجود دارد در این جا می خواهیم اثرات نفس بکشید و چربی بسوزانید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم .

وقتی صحبت از کاهش وزن و بالا بردن سرعت متابولیسم می شود بیشتر روی رژیم غذایی و مکمل ها تمرکز می کنیم تا نحوه ی تنفس. با کمال تعجب، تنفس نقشی اساسی در سوزاندن چربی و متابولیسم دارد.
روزی ۱۵ دقیقه کمی عمیق تر نفس بکشید، این کار می تواند در کاهش وزن کمکتان کند.

چربی از اکسیژن، کربن، و هیدروژن درست می شود. وقتی اکسیژن راه خود را به ملکول های چربی باز می کند، آنها را می شکند و تبدیل به دی اکسید کربن و آب می کند. فیلترهای خون دی اکسید کربن را بیرون می کشند و به ریه ها می دهند تا آنها را خارج کند.
همچنین اکسیژن خون را رقیق می کند، که باعث کاهش فشار خون و بالا رفتن سرعت متابولیسم می شود. تمام اینها کارهایی که خوده بدن به تنهایی قادر به انجام آنهاست.

با یکی از این ۵ روش مقداری تنفس هوشیارانه به روتین روزانه خود اضافه کنید:

روش ۱: نفس عمیق برای آرامش

تمام هوای موجود در ریه را بیرون دهید.
تا شش بشمارید و هوا را به آرامی از طریق بینی به داخل بکشید.
تا شش بشمارید و نفسی که فرو دادید را نگه دارید.
تا شش بشمارید و به آرامی نفس خود را بیرون دهید.
به حالتی که دارید دقت کنید. آیا در حال بیرون دادن هوا خمیده بودید؟ اگر خمیده بودید، حالت خود را مجدد تنظیم کنید و مطمئن شوید ستون فقرات را صاف نگه می دارید و سپس دوباره این روش را تکرار کنید.

عصر ها و یا هر زمان که احساس استرس یا بی حالی کردید این روش را ۱۰ مرتبه انجام دهید، این تمرین را می توانید به صورت ایستاده یا نشسته انجام دهید.

روش ۲- نقس عمیق برای انرژی

تمام هوای موجود در ریه را بیرون دهید.
به مدت شش شماره به آرامی هوا را از راه بینی به داخل بکشید، زمانی که حس کردید ریه هایتان کاملا پر شده است، مقدار دیگری هوا را به داخل بکشید.
نفس خود را تا هشت شماره نگه دارید، کم کم سعی کنید نگه داشتن نفس را تا دوازده شماره افزایش دهید.
به مدت هشت شماره نفس خود را از طریق دهان بیرون دهید، همه نفس خود را به یکباره آزاد نکنید، سعی کنید لب های خود را جمع کنید تا هوا به آرامی آزاد شود. زمانی که حس کردید دیگر هوایی در ریه ها باقی نمانده یک بار دیگر نفس خود را مقداری بیرون دهید.
نفس خود را به مدت هشت شماره دیگر نگه دارید، قفسه صدری و شکم خود را تنگ و منقبض کنید، اگر نمی توانید نفس خود را بدون اینکه احساس ناتوانی کنید به مدت هشت شماره نگه دارید، به مدت کمتری نفس خود را نگه دارید و کم کم سعی کنید این مقدار را به هشت شماره برسانید.

این روش را می توانید صبح ها یا هر زمان دیگری از روز انجام دهید تا انرژی بگیرید. این تمرین را می توانید به صورت ایستاده یا نشسته انجام دهید.

روش ۳: نفس کشیدن از طریق بینی برای تمیزی آن

صاف بنشینید و دست چپ را به صورتی که راحت باشید روی زانوی چپ خود قرار دهید.
نوک انگشت سبابه و انگشت میانی دست راست را روی محل فاصله ی بین دو ابرو قرار دهید. شست دست راست را روی سوراخ بینی سمت راست و انگشت حلقه دست راست را نزدیک سوراخ بینی سمت چپ قرار دهید.
انگشت شست را روی سوراخ بینی سمت راست فشار دهید و از طریق سوراخ بینی سمت چپ نفس خود را بیرون دهید تا دیگر هوایی در ریه ها باقی نماند، سپس با همان سمت نفس عمیقی بکشید.
فشار را از روی سوراخ بینی سمت راست بردارید، حالا با انگشت حلقه روی سوراخ بینی سمت چپ فشار بیاورید، و با سوراخ بینی سمت راست هوا را بیرون دهید تا زمانی که هوایی در ریه باقی نماند.
از طریق سوراخ بینی سمت راست نفس عمیقی بکشید و فشار را از روی سوراخ بینی سمت چپ بردارید. ۶- مرحله ۳ تا ۵ را دوباره تکرار کنید.

در حالت راحت نشسته باقی بمانید و این روش را پنج تا هفت مرتبه تکرار کنید.

روش ۴: نفس آتشین برای متابولیسم

کاملا صاف بنشینید مشت را روی مرکز هسته ی خود ( شکم ) قرار دهید. این کار کمک می کند هسته ی بدن را منقبض نگه دارید.
تمام هوای موجود در ریه را بیرون دهید.
به مدت شش شماره به آرامی از طریق بینی هوا را به طرف داخل بکشید.
لب های خود را جمع کنید و با سرعت و قدرت نفس خود را بیرون دهید. در بین این کار هوا را به طرف داخل نکشید. نیرویی که برای بیرون دادن هوا گذاشتید به صورت طبیعی هوا را دوباره به ریه ها باز می گرداند. ۵۰ تا ۱۰۰ مرتبه نفس خود را بیرون دهید، به مرور تعداد بیرون دادن نفس را افزایش دهید.
در آخرین بیرون دادن، تمام نیروی هوایی که داخل ریه دارید را جمع کنید و به مدت یک شماره نگه دارید. ۶- آرام باشید و طبیعی نفس بکشید.

این حرکت را در حالی که روی زانو نشسته اید یا در حالتی که راحت نشسته باشید انجام دهید.

روش ۵: فرو دادن نفس برای حجم دادن به هسته

زانوها و دستها را روی زمین قرار دهید.
در حالی که شکم خود را به طرف داخل می کشید ریه های خود را کاملا از هوا خالی کنید.
نفس خود را نگه دارید و سعی کنید بدون نفس کشیدن ریه های خود را منبسط کنید. سعی کنید معده را به طرف ستون فقرات ببرید.
این حالت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید.
به آرامی به حالت اول بازگردید و دوباره تکرار کنید.

این حرکت را روزی پنج مرتبه تکرار کنید.

 

پزشکین : نفس بکشید و چربی بسوزانید

۱ نظر

  1. دوستان عزیزم 
    سلام 
    مطلبتون خیلی خیلی فوق العادست من خیلی استفاده میکنم از این مطالب . من برای لاغری خودم از قرص لاغری زنوور استفاده میکنم خوب جواب گرفتم از این قرص خواستم به شما عزیزان هم توصیه کنم . 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *