افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشانه ها و عوارض کم آبی بدن در بروز مشکلات

salaa3

 

بدن به آب نیاز دارد و اگر دچار خشکی و کم آبی شود ، بدن را دچار برخی مشکلات می کند در این پست پژوهشگران به بیان نشانه ها و عوارض کم آبی بدن در بروز مشکلات می پردازند .

به طور متوسط تقریبا ۶۰ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. سه-چهارمِ مغز و قلب ما آب است، ۸۳ درصد از ریه‌های ما را آب تشکیل داده و حتی ۳۱ درصد از استخوان‌های خشک و شکننده ما را آب تشکیل می‌دهد.
نوشیدن آب به میزان کافی در روز مهم‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید به نظر می‌رسد. در واقع آب باعث نرم شدن استخوان‌ها و مفاصل می‌شود، دمای بدن را تنظیم کرده و برخی مواد مغذی لازم را به مغز و ستون فقرات می‌رساند. بدون آب، خیلی سریع انرژی خود را از دست می‌دهید، خلق و خویتان تغییر می‌کند، فشار خونتان به هم می‌ریزد و حس می‌کنید که پوستتان خشک‌تر شده است. عدم هیدراته نگه داشتن مزمن بدن می‌تواند به بروز اختلالاتی نظیر دیابت، افزایش وزن، مشکلات پوستی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، خستگی و یبوست بیانجامد.
وقتی بدنتان با مشکل کم آبی مواجه می‌شود، گیرنده‌های حسی در هیپوتالاموس مغز –‌در واقع ناحیه‌ای که آن را به عنوان مرکز تشنگی می‌شناسند‌– سیگنالِ انتشار هورمون ضد ادراری را می‌فرستد. این هورمون به کلیه‌ها رسیده و باعث تحریک مجراهای آکوآپورین می‌شود که به خون این امکان را می‌دهد که آب بیشتری در خود نگه دارد، و آب کمتری از بدن دفع شود. این مسئله باعث می‌شود که ادرارتان تیره‌تر شود. کم شدن آب بدن روی بسیاری از اعضای بدن تأثیر می‌گذارد؛ این مشکل می‌تواند به خستگی، کم شدن عملکردهای شناختی، مشکلات روحی، کاهش فشار خون و رطوبت پوست بیانجامد. مغزی که با کم آبی روبرو شده مجبور است برای رسیدن به سطح یک مغز طبیعی، سخت‌تر کار کند. اگر برای چند روز مصرف آب را قطع کنید، بدنتان با عوارض جانبی بسیار بدتری روبرو می‌شود که به مرور به مرگ می‌انجامد.

پزشکین : نشانه ها و عوارض کم آبی بدن در بروز مشکلات 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *