افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشانه های کم کاری تیروئید تا برنامه غذایی ویژه این بیماران

3521871281711921205112413217717422923846210

 

تیروئید غده ای است که در بدن همه افراد وجود دارد اما گاهی برخی اختلالات در بدن باعث کم کاری و یا پرکاری این غده می شود در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی درباره نشانه های کم کاری تیروئید تا برنامه غذایی ویژه این بیماران را در اختیارتان بگذاریم .

حمادالدین مسمویی گفت: کم کاری تیروئید که خیلی از افراد را درگیر خود کرده است غده‌ای است که تیروکسین ترشح کرده و به تعبیر معمولی تمام سوخت و سازهای بدن بر عهده این غده است.

وی ادامه داد: وجود این غده حیاتی برای بدن ضروری است و در صورت کم کار شدن یا پر کار شدن آن شخص با مشکلات گوناگونی مواجه خواهد شد.

پزشک طب اسلامی تصریح کرد: وزن بالا، رنگ پریدگی لبها، تنگی نفس، تپش قلب، ریزش مو و خشکی پوست و غیره از علائم کم کاری تیروئید هستند که اگر به موقع درمان نشوند اختلالات بزرگی را در فرد بیمار ایجاد می‌کند.

مسمویی، افزود: بیمارانی که از کم کاری تیروئید رنج می‌برند بهتر است رزیم غذایی مناسبی را در خوراک روزانه خود رعایت کنند، به خصوص که در این بیماری با اضافه وزن مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به منابع مناسب غذایی در کم کاری تیروئید، تصریح کرد: این افراد باید از منابع غذایی استفاده کنند که دارای ویتامین B، A و E هستند و میوه هایی چون توت فرنگی، آناناس، موز و سیب را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

پزشک طب اسلامی با بیان این مطلب که بیمارانی که کم کاری تیروئید دارند از مصرف قندهای ساده مانند قند و شکر، شیرینی‌جات پرهیز کنند، گفت: با توجه به شرایط بیماری که در کم کاری تیروئید وجود دارد، افرادی که دچار آن میشوند باید بدانند برنامه غذایی آنها در بهبود این بیماری بسیار مورد اهمیت است.

مسمویی در پایان گفت: بیمارانی که از کم کاری تیروئید رنج می‌برند بهتر است به اندازه کافی آب بخورند و از خوردن زیاد نوشیدنی های کافئین دار و قندی اجتناب کنند.

پزشکین : نشانه های کم کاری تیروئید تا برنامه غذایی ویژه این بیماران

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *