افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشانه های سرماخوردگی در نوزادان

download

به دلیل نزدیک بودن برخی علائم آلرژی و سرماخوردگی در کودکان تشخیص سرماخوردگی کودک سخت می شود در این مطلب پزشکی با توجه به بررسی های انجام شده به نشانه های سرماخوردگی در نوزادان را بیان می کنیم .

شاید خیلی طبیعی باشد که بچه‌ی کوچکتان ۶ تا ۱۲ بار در سال سرما بخورد. در این مواقع برخی روش‌های درمانی همراه با مراقبت‌های مهربانانه باعث می‌شود تا او احساس بهتری داشته باشد.
باید به دنبال چه بود؟
اگر یکی از علائم زیر را در فرزندتان دیدید، به پزشک زنگ بزنید:
اگر غذا نمی‌خورد: اگر آنقدر علائمش وخیم بود که دیدید غذا هم نمی‌خورد حتما با پزشک تماس بگیرید. یکی از پزشکان در این باره می‌گوید: مناسب‌ترین روش این است که ببینید آیا بچه‌تان حداقل هر شش ساعت، پوشک خود را خیس می کند یا نه.
مشکلات تنفسی: اگر دیدید که نفس کشیدن فرزندتان توأم با صداهای غیرعادی و عجیبی است، یا هنگام خواب صداهای بلندی از او می‌شنوید، پس حتما مشکلی وجود دارد. در این مواقع حتما باید با پزشک تماس بگیرید یا ظرف چند دقیقه او را به پزشک برسانید.
تب: اگر کودکتان ۳ ماهه یا کمتر است و دیدید دمای بدنش بالای ۳۷ درجه رسیده بلافاصله با پزشکش تماس بگیرید. بچه‌های  زیر ۳ ماه هنگام مریضی، خطر مشکلات تنفسی بیشتر آنها را تهدید می‌کند. برای بچه‌هایی که سنشان بالاتر است، اگر تب حدود ۳۸ یا ۳۹ درجه رسید یا حتی تب خفیفی داشتند اما چند روز ادامه پیدا کرد، حتما با پزشک تماس بگیرید.
حالت خواب‌آلودگی یا بدعنقی زیاد: هیچکس دوست ندارد مریض شود، بنابراین اگر دیدید بچه‌تان موقع مریضی کمی بدعنق شد، زیاد تعجب نکنید. اما اگر متوجه شدید که حالت خواب آلودگی داشته یا بدخلقی می‌کند، بهتر است با پزشک تماس بگیرید.
سرفه‌های ناجور: سرفه باعث تمیز شدن مخاط و خالی شدن آن از ریه‌ی بچه می‌شود. اما اگر این سرفه‌ها بیش از ۷۲ ساعت ادامه پیدا کرد یا خیلی وخیم شد تا حدی که او را به استفراغ انداخت، حتما با پزشک تماس بگیرید.
نشانه‌ی وخیم دیگر: زمانی که بچه‌تان سرما خورده و شما علائم سیاه‌سرفه را هم در او می‌بینید، در این مواقع اگر دیدید که تنفس او توأم با صدا یا مشکلی بوده یا آنکه مایعات به اندازه کافی نمی‌نوشد، حتما با پزشک تماس بگیرید.
اگر سرماخوردگی از بین نرفت: اگر علائم بچه‌تان بعد از یک هفته بهتر نشد، به پزشک زنگ بزنید تا مطمئن شوید که دچار نوع دیگری از عفونت نشده باشد.
آبریزش بینی که بهتر نمی‌شود: اگر آبریزش بینی او بعد از چند روز خوب نشد یا همچنان عطسه کرده و همراه با آن چشم‌هایش هم قرمز شده است به پزشک خود زنگ بزنید. شاید علائم آلرژی باشد.
سایر علائم: اگر دیدید که فرزندتان دچار گوش درد شدیدی شده، یا لب‌هایش کبود شده یا گلودرد همراه با تورم گردن و تب دارد، حتما با پزشک تماس بگیرید. همه‌ی این‌ها می‌تواند نشانه‌ی بیماری دیگری هم باشد.
به شمّ خود اعتماد کنید
وقتی دچار شک شدید، از برداشتن گوشی و تماس گرفتن اصلا نترسید. بسیاری از والدین وقتی بچه‌شان مریض می‌شود نیاز به این دارند تا کسی به آنها بگوید که چیزی نیست و قوت قلب پیدا کنند و این کاملا طبیعی است. بنابراین به شمّ خود اعتماد کرده و اگر فکر می‌کنید مشکلی هست به پزشکتان زنگ بزنید. صحبت با پزشک باعث آرامش ذهنی شما می‌شود. انواع سرماخوردگی می‌تواند برای والدین واقعا آزاردهنده باشد، چرا که در اکثر موارد دارویی که بتواند باعث بهتر شدن این وضعیت شود وجود ندارد. اما صحبت با پزشکان می‌تواند به والدین قوت قلب داده و آنها را مطمئن کند کاری که انجام می‌دهند، درست است.

 

پزشکین : نشانه های سرماخوردگی در نوزادان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *