افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نشانه های اختلالات شنوایی و علت این اختلالات در شنوایی

kamshenavai-goftar

دانستنی های پزشکی درباره نشانه های اختلالات شنوایی و علت این اختلالات در شنوایی با این نشانه ها خودتان می توانید گوش خود را معاینه کنید با ما همراه باشید .

استفاده از ابزار صوتی و تصویری با صدای بلند،‌ نشنیدن صدای زنگ در،‌ اختلال در شنوایی موقع مکالمه تلفنی و نشنیدن برخی صداهای آشنا مانند تیک‌تیک ساعت، می‌تواند نشانه کم‌شنوایی باشد.

خسرو گورابی درباره علائمی که می‌تواند نشانه کم‌شنوایی باشد، اظهار داشت: از آنجایی که اکثر ما پزشک نیستیم، باید تصور عمومی درستی از کار بدن خود داشته باشیم، مثلا سرفه یا احساس درد علامتی است که فرد را متوجه می‌کند تا به پزشک مراجعه کند.

* استفاده از ابزار صوتی و تصویری با صدای بلند
وی افزود: اگر اتفاقی برای گوش بیفتد یا دچار کم‌شنوایی شویم شرایط و علائمی را تجربه می‌کنیم که مهمترین آنها شکایت خانواده و اطرافیان برای استفاده ما از ابزار صوتی و تصویری با صدای بلند است.

* آیا صدای زنگ در را نمی‌شنوید؟
این شنوایی‌شناس ادامه داد: افرادی که دچار کم شنوایی می‌شوند صدای زنگ بلند در را مانند گذشته نمی‌شنوند و اطرافیان آنها از اینکه چطور فردی مبتلا به کم شنوایی صدای زنگ در را نشنیده است تعجب می‌کند.

* اختلال در شنوایی موقع مکالمه تلفنی
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اختلال در شنوایی موقع تماس تلفنی را یکی دیگر از علائم کم‌شنوایی عنوان کرد و افزود: افرادی که مبتلا به کم شنوایی هستند معمولاً طی تماس تلفنی از افراد می‌خواهند برخی کلمات و مکالمات را تکرار کنند.

* مبتلایان به کم‌شنوایی صدای تیک‌تیک ساعت را نمی‌شنوند
رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: اختلال در شنیدن صداها در محیط پر سر و صدا یکی دیگر از علایم مبتلایان به کم شنوایی است، همچنین مبتلایان صداهای آشنا مانند تیک تیک ساعت خود را نیز نمی‌توانند بشنوند.

* چه موقع باید به پزشک یا شنوایی‌شناس مراجعه کرد
وی خاطر نشان کرد: اگر با چنین علایم و نشانه‌هایی مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید تا او گوش‌های شما را از نظر جرم عفونت بررسی کند در صورتی که مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد پزشک شما را به متخصص گوش یا شنوایی شناس ارجاع می‌دهد.

پزشک گوش، گوش‌های شما را از نظر جرم‌، عفونت و پارگی پرده صماخ بررسی می‌کند و شنوایی شناس نیز به ارزیابی شنوایی‌تان می‌پردازد.

 

پزشکین : نشانه های اختلالات شنوایی و علت این اختلالات در شنوایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *