افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نزدیک بینی و راه های درمان آن

نزدیک بینی و راه های درمان آن

  • افراد نزدیک بین فقط وقتی تصویر جسمی را واضح می‌بینند که جسم به چشم آنها نزدیک باشد.آنها باید از عدسی واگرا (مقعر) در عینک خود استفاده کنند. این بیماری ارثی است ولی به عوامل دیگری بجز ژن نیز بستگی دارد.

 

نزدیک‌بینی از عیوب انکساری چشم به معنی این است که چشم بیمار نوشته‌ها و علامت‌ها‌ را در فاصله نزدیک تشخیص می‌دهد ولی در فاصله دور (نسبت به افراد سالم) نمی‌تواند تشخیص دهد.

این موقعیت برای خیلی از ما پیش آمده که روزی متوجه شده ایم اطراف مان را تار می‌بینیم و دیدمان مانند گذشته شفاف و واضح نیست. در این مواقع افراد معمولا به اولین جایی که مراجعه می‌کنند، مطب چشم پزشک است. در آن جا پزشک متخصص پس از معاینه کامل چشم ما تشخیص اش را می‌گوید که در بسیاری از اوقات این تاری دید نه به علت بیماری‌ها‌ی پیچیده مانند تومورهای مغزی یا M.S، بلکه به علت نزدیک بین شدن چشم است.آیا می‌دانید نزدیک بینی ( Myopia ) چیست؟ آیا نزدیک بینی درمان دارد؟ چه عواملی آن را تشدید می‌کنند و ده‌ها‌ سوال دیگر، در اینجا درباره نزدیک بینی و برخی از سوالاتی که درباره آن وجود دارد با دکتر بهرام آزادی، جراح و متخصص چشم به گفتگو نشسته که در ادامه می‌خوانید.

وی در ابتدا گفت : نزدیک‌بینی از عیوب انکساری چشم به معنی این است که چشم بیمار نوشته‌ها و علامت‌ها‌ را در فاصله نزدیک تشخیص می‌دهد ولی در فاصله دور (نسبت به افراد سالم) نمی‌تواند تشخیص دهد. آسیایی‌ها و زنان بیشتر دچار نزدیک‌بینی می‌شوند. بیش از ۳۰ درصد افراد جهان دچار درجاتی از نزدیک بینی هستند.نزدیک بینی اغلب به دلیل زیاد بودن تحدب قرنیه چشم و بزرگتر بودن طول کره چشم نسبت به حالت عادی بوده که نقطه کانونی عدسی روی شبکیه قرار نمی‌گیرد و در جلوی آن تشکیل می‌شود.

آزادی در ادامه بیان کرد : افراد نزدیک بین فقط وقتی تصویر جسمی را واضح می‌بینند که جسم به چشم آنها نزدیک باشد.آنها باید از عدسی واگرا (مقعر) در عینک خود استفاده کنند. این بیماری ارثی است ولی به عوامل دیگری بجز ژن نیز بستگی دارد. معمولا در دوران کودکی ظاهر می‌شود و پس از ایجاد با رشد بدن و چشم منجر به افزایش طول چشم می‌شود، شدت آن افزایش یافته و شماره عینک بالاتر می‌رود.
این جراح و متخصص چشم در مورد راه‌ها‌ی اصلاح دید در افراد نزدیک بین بیان کرد : اصلاح دید در افراد نزدیک بین با عدسی مقعر یا واگرا است. گاه از لنز تماسی نیز استفاده می‌شود. درمان توسط جراحی با لیزر است. عینک افراد نزدیک‌بین شماره منفی دارد و هرچه چشم ضعیف‌تر باشد شماره بالاتر خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که نشانه نزدیک بینی در افراد چیست، عنوان کرد : نشانه نزدیک بینی تار دیدن اجسام دور مثل نوشته روی تخته یا
فیلم است.

آزادی علل و عوامل خطرسازنزدیک بینی در افراد را اینگونه تشریح کرد : در مورد علت نزدیک بینی عده‌ای مسائل وراثتی را دخیل می‌دانند در حالی که عده‌ای دیگر معتقدند که نزدیک بینی در اثر انجام کارهای ظریف که نیاز به دقت بینایی زیادی دارد به وجود می‌آید.
این جراح و متخصص چشم در مورد راه‌ها‌ی درمان نزدیک بینی بیان کرد :بهترین روش اصلاح عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی استفاده از عینک است. هر چند روش‌ها‌ی دیگری از قبیل تجویز لنزهای تماسی و جراحی توسط لیزر هم وجود دارد. به هر حال برای انتخاب روش مناسب مشورت با یک اپتومتریست توصیه می‌شود.

وی پایان گفت : با وجودی که نزدیک بینی به آسانی درمان می‌شود، نمی‌توان از آن پیشگیری یا از شدید شدن آن جلوگیری کرد. نزدیک بینی معمولاً بدتر می‌شود و گاهی اوقات بسیار سریع هم پیشرفت می‌کند.این رشد در اکثر اوقات تا اوایل دهه ۲۰ زندگی ادامه خواهد داشت. بیش تر مواقع پس از این سن، نزدیک بینی دیگر پیشرفت نخواهد کرد.نزدیک بینی در حالت معمولی درمان قطعی ندارد و هیچ ورزش چشمی یا رژیم غذایی یا دارویی نیست که بتواند آن را علاج کند

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *