افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه مصرف چای در دوران بارداری

نحوه مصرف چای در دوران بارداری

Pregnant Woman Drinking in Bed

متخصصان زنان و زایمان بیان کرده اند که خانم های باردار در این دوران در مصرف برخی نوشیدنی ها توجه کنید در این مطلب به بیان نحوه مصرف چای در دوران بارداری می پردازیم .

كیمیاگر متخصص تغذیه گفت: خوردن چای به شرط آنکه با مواد قندی و شیرینی جات مصرف نشود مشکلی ندارد همچنینخانم های باردار از نیم ساعت قبل از صرف غذا و تا یک ساعت و نیم بعد از غذا از چایی استفاده نکنند تا آهن غذا کم نشود.
کیمیاگر تصریح کرد: نوشیدن مکرر چای در طول روز بیش از ۶ لیوان باعث تغییر رنگ و زردی دندان ها می شود.
وی در خصوص مواد جایگزین چای اظهار داشت: تمام انواع سبزی ها، میوه ها می تواند جایگزین چای شود اما بسیاری از افراد بدلیل آرام بخش بودن چای آن را مصرف می کنند که این اثرآرامش بخش را میوه ها وسبزیجات ندارند.
وی در پایان افزود: خانم های باردار از نیم ساعت قبل از صرف غذا و تا یک ساعت و نیم بعد از غذا از چای استفاده نکنند تا آهن غذا کم نشود.
مصرف کافئین را محدود نمایید و بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف ننمایید. محتوای کافئین در نوشیدنی های مختلف به نوع برگ ها(مثل برگ چای) و یا نوع دانه های مورد استفاده (مثلا نوع دانه های کاکائو، قهوه و …) و نیز به نحوه ی آماده سازی نوشیدنی بستگی دارد.
یک فنجان قهوه(حدود ۲۴۰ سی سی قهوه ) به طور میانگین حاوی ۱۵۰ میلی گرم کافئین است در حالی که یک لیوان چای سیاه معمولا حاوی ۸۰ میلی گرم کافئین می باشد. یک لیوان نوشابه حاوی نوشابه های کافئین دار به طور متوسط دارای ۳۰ تا ۶۰ میلی گرم کافئین می باشد.

 

پزشکین : نحوه مصرف چای در دوران بارداری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *