افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه برخورد و رفتار با کودکان ۴ ساله

نحوه برخورد و رفتار با کودکان 4 ساله

  • اول این که اصلا نباید به بچه ها کارتون خشن نشان داد. چرا که باعث تهاجمی شدن بچه ها می شود. در این سن بچه ها دوست دارند با هم سن و سال های خودشان باشند و بازی کنند.

 

دختر من چهار سال دارد همسرم زیاد او را دعوا میکرد چند بار هم تنبیه بدنی انجام داده و او را مجبور به خندیدن میکرد. چند ماهی است دارد سعی میکند نسبت به رفتار بچه عکس العمل نشان ندهد اما چند شبه که دخترم با گریه و وحشت از خواب بیدار شده و مثلا میگوید چرا نمیجنگی یا با اشاره به بدن مادرش میپرسد این چه چیزیست روی دستت و … و وقتی او را در آغوش میگیریم شروع به قهقهه زدن میکند و از این موضوع وحشت میکنیم تلویزیون هم که فقط کارتونهای خشن نشان میدهد لطفا راهنمایی فرمایید.
 

 
پاسخ دکتر محمود بنی اعمام، متخصص بیماری های کودکان و نوزادان:
اول این که اصلا نباید به بچه ها کارتون خشن نشان داد. چرا که باعث تهاجمی شدن بچه ها می شود. در این سن بچه ها دوست دارند با هم سن و سال های خودشان باشند و بازی کنند، دوست دارند در جمع غذایشان را بخورند. بنابراین بر این به جای تلویزیون نگاه کردن فرزندتان را سرگرم بازی و وسایل مختلفی که دوست دارد بکنید. شما می توانید او را به مهد ببرید. ضمن این که باید با بچه ها به زبان خودشان صحبت کرد، نه این که او را تنبیه کنید. تنبیه کردن مطلقا غدغن است و امری کاملا رد شده است. با رعایت این موارد کم کم فرزندتان آرامش بیشتری پیدا می کند و گریه ها و وحشت هایش از بین می رود.
منبع : نی نی بان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *