افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نحوه برخورد و درمان افرادی که دچار وسواس جنسی هستند

  • زوجين ازدواج می‌کنند تا نيازهای روحي، جنسي و روانی‌شان برآورده شود. يكي از مسائلي كه در مشاوره ازدواج مورد بررسي قرار می‌گیرد، نگرش زوجين نسبت به مسائل جنسی است.

 

 یکی از کاربران پرسیده‌اند که «۲۷ سال سن دارم و یک سال و نیم است که ازدواج کرده‌ام. بعد از یک سال و نیم از ازدواج، همسرم دوست دارد من از اندامش تعریف کنم ولی من از این رفتار بدم می‌آید و حتی چندشم می‌شود. از بوسیدن لب‌هایم که بدتر متنفرم و اصلا لذتی برایم ندارد و به نظرم کثیف کاری است. سرد مزاج نیستم این را می‌دانم ولی به نظرم رابطه جنسی کار کثیفی است. مشکل دیگرم این است که حتی من از شب زفاف می‌ترسم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

دکتر فاطمه آذرتاش، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه به این پرسش پاسخ می‌دهد:

مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید
زوجين ازدواج می‌کنند تا نيازهای روحي، جنسي و روانی‌شان برآورده شود. يكي از مسائلي كه در مشاوره ازدواج مورد بررسي قرار می‌گیرد، نگرش زوجين نسبت به مسائل جنسی است. اگر رابطه جنسی از ديد شما كثيف و قبيح هست، توصیه می‌شود حتما قبل از ازدواج اين مساله را در خود درمان كنيد و نگرش مثبتی به اين مساله داشته باشيد.

به نظر می‌رسد شما تا حدی دچار وسواس هستید و ترس از بيماری و ميكروب داريد كه بايد درصدد حل آن باشيد. توجه داشته باشيد كه غريزه جنسی و داشتن رابطه، نعمتی الهی است كه موجب دوام، تحكيم و صمیمیت بنيان خانواده می‌شود. هر مردی هويت خود را در دستگاه تناسلی می‌داند و برايش مهم است كه همسرش آن را بپذيرد و تاييدش كند و از اين مساله احساس قدرت می‌کند و حتي تمايل زيادی دارد كه در روابط زناشویی همسرش بدن او را لمس کند بنابراین حتما پیگیر این مساله بوده و این مشکل را قبل از ازدواج، درمان کنید.

در پاسخ به قسمت دوم سوالتان هم باید گفت چنانچه ترس از دخول (واژينيسموس) داريد بايد به سكس‌تراپيست مراجعه کرده تا علت مشخص و اقدام‌های درمانی لازم صورت بگیرد.

 

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *