افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نامنظم بودن دوران عادات ماهانه نشانه بروز چه مشکلی هست

images (1)

  • عادت ماهیانه در اکثر خانم ها هر ۲۱ تا ۳۵ روز یک بار اتفاق می افتد. اگر عادت ماهیانه شما در این بازه زمانی  اتفاق نمی  افتد و یا چند ماه یک بار اتفاق می افتد، احتمال کمبود هورمون خاصی در شما وجود دارد.

وقتی عادت ماهیانه نامنظم می شود خبر از چه مشکلاتی درون تخمدان ها و هورمون های زنانه میدهد توصیه ها و پیشنهادات مختلف متخصصن زنان در این باره چیست ؟اختلال در عملکرد تخمدان ها با چه مشکلاتی در زنان بروز داده می شوذ عادت ماهیانه نامنظم باید به سرعت درمان شود راهکارهای درمانی مختلفی برای این عارضه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .

هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که بر عملکرد سلول ها و اندام بدن تاثیر میگذارند. بالا و پایین شدن میزان این هورمون ها در شرایطی مانند قبل یا طی عادت ماهیانه و بارداری و یا بر اثر یائسگی طبیعی می باشد. اما برخی دارو ها و مسائل دیگر نیز باعث بروز این مشکل می شود.

عادات ماهیانه نا منظم

عادت ماهیانه در اکثر خانم ها هر ۲۱ تا ۳۵ روز یک بار اتفاق می افتد. اگر عادت ماهیانه شما در این بازه زمانی  اتفاق نمی  افتد و یا چند ماه یک بار اتفاق می افتد، احتمال کمبود هورمون خاصی در شما وجود دارد. اگر در دهه ۴۰ یا ۵۰ هستید می تواند نشانه های قبل از یائسگی باشد. گرچه عادت ماهیانه های نا منطم می تواند نشانه های مسائل جدی تری مانند بیماری های مربوط به تخمدان ها نیز باشد. حتما با پزشک خود صحبت کنید.

مشکلات مربوط به خواب

علائم به هم ریختگی هورمون ها

اگر به اندازه کافی نمی خوابید و یا خواب خوبی ندارید، ممکن است به دلیل به هم ریختن هورمون ها باشد. پروژسترون، هورمونی است که توسط تخمدان ها ترشح می شود در میزان و کیفیت خواب موثر است. اگر میزان ترشح شده از میزان استاندارد کم تر باشد می تواند شما را بیدار نگه داشته و خوابیدن را مختل کند. کمبود استروژن نیز می تواند گر گرفتگی و تعرق شبانه را افزایش دهد که هر دو خواب راحت را مختل می کنند.

جوش های دائمی

پدید آمدن جوشها قبل یا طی پریود امری عادی است. اما جوش هایی که از بین نمی روند می توانند نشانه اختلال در هورمون ها باشند. افزایش ترشح هورمون اندروژن (هورمون مردانه که هم در مردان و هم در زنان ترشح می شود) باعث می شود غده های جربی بیشتر کار کنند که این امر بر سلول های پوستی تاثیر گذاشته و باعث بروز جوش ها می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *