افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

نازک شدن مو به این دلایل پزشکی

  • ریزش مو اغلب می ‌تواند نتیجه‌ یک مشکل در سلامت یا از عوارض داروهایی باشد که برای درمان مشکل خود استفاده میی ‌کنید. اختلالات تیروئید و مشکلات قلبی حتی زمانی که درمان شوند اغلب با نازک و شکننده شدن مو همراهند و می‌ توانند منجر به ریزش موها شوند.

 

از طرفی مانند عضلات و استخوان‌ ها، موها هم با بالا رفتن سن شکننده ‌تر و پراکنده‌ تر می‌ شوند که به معنی نیاز آن به مراقبت هدفمند خواهد بود.
با این اوصاف، دلایل نازک شدن موهای سر را می توان به ۷ وضعیت پزشکی نسبت داد:
استرس بیش از حد: بدن ما به استرس از راه‌ های متفاوتی واکنش نشان می‌ دهد. ریزش مو یکی از آن‌ هاست. استرس عاطفی می ‌تواند محرکی برای کاهش چشمگیر یا حتی توقف چرخه‌ عادی رشد مو باشد. درمان و کاهش استرس با کمک پزشک باعث می ‌شود به مرور زمان دوباره موهای شما رشد عادی پیدا کند. مانند استرس عاطفی، بدن ما به استرس فیزیکی مانند بیماری ‌ها، جراحات یا جراحی با ریزش مو واکنش نشان می‌ دهد. استرس فیزیکی اغلب با مصرف دارو همراه است و در نهایت خود آن گاه منجر به استرس عاطفی نیز می‌ شود. شما برای درمان نیاز به زمان دارید. بازسازی موهای شما پس از یک استرس فیزیکی تا حد زیادی به این بستگی دارد که بدن چگونه درمان شده و به حالت عادی برمی ‌گردد.
مشکلات قلبی و بیماری های تیروئید: ریزش مو اغلب می ‌تواند نتیجه‌ یک مشکل در سلامت یا از عوارض داروهایی باشد که برای درمان مشکل خود استفاده می ‌کنید. اختلالات تیروئید و مشکلات قلبی حتی زمانی که درمان شوند اغلب با نازک و شکننده شدن مو همراهند و می‌ توانند منجر به ریزش موها شوند.
کاهش سطح استروژن: در دوران بارداری سطوح استروژن بالا در زنان منجر به ضخیم شدن موها می شود. بعد از این دوران که همراه با کاهش سطوح این هورمون است، ریزش و نازک شدن موها کاملا مشهود خواهد بود. سطوح استروژن در دوران یائسگی نیز کاشه می یابد و نازک شدن تارهای مو را به همراه دارد اما اگر شما جوان هستید و سطح استروژن در شما پایین است، با پزشک تان در مورد مصرف داروهایی برای حفظ تعادل هورمونی مشورت کنید.
بالا بودن سطح آندورژن: در برخی زنان، ریزش و نازک شدن مو ممکن است به دلیل افزایش هورمون های مردانه مانند آندروژن باشد. این عدم تعادل هورمونی جنبه ارثی دارد و یا این که ناشی از کیست تخمدان، بارداری و یا یائسگی است. قرص های ضد بارداری با تجویز پزشک، ممکن است برای تغییر این وضعیت مفید باشد.
کمبودهای تغذیه ای: اگر در صورت تعادل هورمونی، هنوز هم شاهد نازک شدن تارهای مو هستید، دلیل آن می تواند یک کمبود تغذیه ای به ننام کمبود فریتین باشد؛ یک نوع آهن که سطوح کم آن منجر به عملکرد نامطلوب تیروئید می شود و همین قرایند از دست دادن موها را به همراه دارد. یک آزمایش خون ساده می تواند سطوح فریتین را در خون شما اندازه گیری کند و مشخص نماید که نیاز به دریافت مکمل آهن دارید یا نه. مصرف مکمل های آهن برای ۳۰ روز متوالی می تواند فرایند رشد موها را تغییر دهد.
ژنتیک: متاسفانهDNAAشما می‌تواند مقصر اصلی ریزش موهایتان باشد و در این رابطه شما کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. با وجودی که ریزش موی ارثی اغلب در مردان وجود دارد اما گاه در زنان نیز دیده می‌شود. اگر این مشکل را دارید در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکل خاصی در سلامت خود ندارید. سپس سعی کنید بهترین مراقبت را از موها و پوست سر خود داشته باشید تا مطمئن شوید موهایتان در بهترین شرایط رشد می‌کنند.
مصرف برخی داروها: مصرف برخی از داروها (مانند استاتین‌ها، داروهای ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد فشار خون) یا هورمون‌ها (مانند داروهای جایگزین هورمون تیروئید) باعث ریزش مو می‌شود. این امر چرخه طبیعی رشد موها را با مشکل مواجه کند. در این شرایط، موهای شما به فاز استراحت رفته و به صورت مکرر می‌ریزند.
پرتوهای آفتاب: حتی اگر از برنزه کردن منصرف شده باشید، باز هم احتمالش هست که موهای شما در معرض پرتوهای فرابنفش باشند. این پرتوها به تدریج استحکام و خاصیت ارتجاعی موهای شما را از بین می‌برند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طولانی مدت باعث تضعیف و شکستن تارهای مو می‌شود و ریزش مو را به دنبال دارد.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *