افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زیر ناخن سیاه شود چکار کنیم

1

 

  • به هر حال همه حادثه های منجرشونده به سیاه شدن ناخن مانند رفتن انگشت لای در ماشین یا اتاق نیستند. به محض مواجهه با چنین پدیده ای برای یافتن علت و درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

ی از شکایاتی که گاهی بیماران برای بررسی علت یا آن به متخصص پوست مراجعه می کنند، سیاه شدن زیر صفحه ناخن است. این مشکل گاهی همراه با درد است و گاهی هیچ دردی ندارد.

نکته ای که در مورد تمام مشکلات پوست، مو و ناخن همیشه باید مدنظر داشت این است که قبل از اقدام به هرگونه درمان باید علت بیماری و مشکل را پیدا کرد. در مورد سیاه شدن زیر صفحه ناخن باید توجه داشت که گاهی بیماری مهمی مانند ملانوم می تواند موجب سیاه شدن بستر یا صفحه ناخن شود که نیازمند توجه فوری و اقدامات درمانی لازم است.

گاهی علت سیاه شدن صفحه ناخن به دلیل خون ریزی در بستر ناخن به دنبال ضربه وارد شده است. گاهی این ضربه ناگهانی و شدید است مانند کسی که ناگهان چکش را روی ناخنش می کوبد و در اثر خون ریزی لکه ای سیاه رنگ زیر بستر ناخن به وجود می آید که بسیار دردناک است.

برای رهایی فرد از این درد باید با ایجاد سوراخی روی محل خون ریزی، یک قطره خون را خارج کرد تا درد بیمار آرام شود و این کار باید توسط متخصص پوست یا جراحی انجام گیرد.

گاهی علت خون ریزی و تغییر رنگ بستر ناخن به دلیل ضربه های نسبتا شدید ولی غیرناگهانی است. مثلا بسیار پیش می آید که فردی به دنبال کوهنوردی، دچار خون ریزی زیر ناخن های شست دو طرف می شود و ممکن است گاهی علت این تغییر رنگ ها را به خاطر نیاورد.

به هر حال همه حادثه های منجرشونده به سیاه شدن ناخن مانند رفتن انگشت لای در ماشین یا اتاق نیستند. به محض مواجهه با چنین پدیده ای برای یافتن علت و درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *