افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

می خواهید قد بلند شوید بخوانید

می خواهید قد بلند شوید بخوانید

download (1)

با توجه به عواملی که در رشد قد موثر است محققان در این جا به بیان این که چه کنیم بلند قد شویم و قدمان رشد کند با ما باشید اطلاعاتی درباره این که می خواهید قد بلند شوید بخوانید .

فروغ طاهری: علم ژنتیک معتقد است که وقتی کودکی متولد می‌شود، میزان قد او از قبل و بر اساس قد پدر و مادرش تعیین شده است. در این صورت اگر پدر و مادر کوتاه قد باشند، به دلیل به ارث بردن ژنهای کوتاه قدی، در آخر فردی کوتاه قد خواهید بود؛

اما واقعیت این است که اگرچه ژن‌ها نقش مهمی در میزان قد سن بلوغ شما دارند، اما رازهایی وجود دارد که به وسیلۀ آن‌ها می‌توان بر توقف قد ژنتیکی غالب شد، چراکه علاوه بر ژنتیک، عوامل محیطی نیز بر روند رشد قدی مؤثرند. صحبت‌های ما با دکتر امید رضازاده، متخصص تغذیه و عضو رسمی انجمن تغذیه ایران درباره همان رمز و رازهاست.

ورزش کن، قد بلند شو
دکتر رضازاده توضیح می‌دهد: درست است که ۶۰ تا ۸۰ درصد قد سن بلوغ از وراثت ژنتیکی ناشی میشود، اما ۲۰ تا ۴۰ درصد دیگر وابسته به زندگی و رفتارهای روزمره ما خواهد بود و نباید از آن غافل شد.
رژیم غذایی، خواب مناسب، ورزش و شرایط زندگی نقش مهمی در قد مردان و زنان دارند. افرادی که در جوامع فقیر، کشورهای درحال جنگ و یا گرفتار بلایای طبیعی زندگی می‌کنند، در مقایسه با جوامع غنی و مرفه، به طور متوسط قد کوتاه تری دارند. این متخصص امور تغذیه می‌گوید: در سال ۲۰۰۴ آمارهای
جمع آوری شده از مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در سراسر دنیا، نشان داد متوسط قد مردان در سنین ۲۰ تا ۷۴ سالگی، ۱۷۴ سانتیمتر و میانگین قد زنان ۱۶۲ سانتیمتر است. از این رو زنانی که قد ۱۶۲ سانتیمتر دارند و مردانی که قد ۱۷۴ سانتیمتر دارند، به عنوان افراد با قد طبیعی و متوسط در نظر گرفته می‌شوند.

کاهش سرعت رشد قدی در خانمها
دکتر رضازاده با اشاره به اینکه در میان تمام تغییرات بدنی که در زمان بلوغ رخ می‌دهد، یک اتفاق قابل توجه این است که بعد از بلوغ افزایش قد بخصوص در جنس زن به سختی ایجاد می‌شود، یادآور می‌شود که معمولاً در پایان ۱۷ سالگی، رشد قدی زنان متوقف می‌شود. این توقف رشد قدی اگرچه در جنس مذکر نیز بعد از بلوغ وجود دارد، ولی بیشتر میتوان آن را کاهش سرعت رشد قدی در نظر گرفت تا توقف آن. معمولاً مردان بلندتر از زنان هستند. رشد قدی زنان معمولاً ناگهانی و در هنگام بلوغ است و قد نهایی یک زن معمولاً تفاوت چشمگیری با قد او در پایان سن بلوغ و شروع قاعدگی ندارد. در حالی که افزایش قد در مردان روندی تدریجی دارد که معمولاً تا ۲۰ سالگی ادامه می‌یابد. دلیل این تفاوت مرد و زن‌ها تفاوت در کروموزوم‌های آن‌هاست. کروموزموم‌های XY در مردان و XX در زنان نقش مهمی در تفاوت‌های قدی دو جنس دارند. با این حال راه‌هایی وجود دارد که شما بر این توقف رشد قدی غلبه کنید.

داروهایی که معجزه نمی‌کند
با بلوغ زودرس، قد فرد کوتاهتر میماند، اما راههای درمانی وجود دارد که یک پزشک حاذق میتواند به شما کمک کند. دکتر رضازاده تشریح میکند که مصرف برخی قرصها و داروهای تزریقی در افزایش قد کمک کننده خواهد بود. اما به عقیده ایشان لازم است قبل از مصرف هرگونه دارویی با پزشک متخصص مشورت نمایید. امروزه داروهای زیادی در بازار وجود دارند که برخلاف تبلیغات کاذب در خصوص افزایش سریع قد، عوارض جبران ناپذیری بر سلامت شما برجای میگذارند و فراموش نکنید که داروهای افزایش قد، هرگز معجزهای برای افزایش قد نخواهند بود.

برنامه‌ای آهسته و پیوسته برای بلند قامت شدن
دکتر رضازاده در پایان خاطر نشان می‌کند: دختران جوان بدانند درست است که به طور معمول روند افزایش قد تا سن ۱۷ سالگی متوقف می‌شود، اما نترسید. شما میتوانید به آرامی و به طور پیوسته قدتان را بلند کنید. برای شروع بهتر است با یک ورزش کششی شروع کنید. برنامه ورزشی روزانه را در برنامه خود قرار دهید. به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک در صورت لزوم، برای شما داروهایی را تجویز می‌کند که می‌تواند در افزایش قد شما تأثیرگذار باشند. در خصوص تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی برای افزایش قد با پزشکتان مشورت کنید. سعی کنید تا حد امکان برای افزایش قد، به فکر جراحی نباشید.

پزشکین : می خواهید قد بلند شوید بخوانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *