افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور مژه های ضعیف را پر پشت و ضخیم کنیم

1

 

  • همانطور که میدانید برای داشتن ابروها و مژه‌هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است.

 

 

اگر دارای مژه‌های نازک و خیلی ضعیفی هستید ، میتوانید با چندین روش خانگی و حتی روغن‌های مفید به رشد مژه ، تقویت مژه ، ضخیم شدن مژه و پر پشت شدن مژه‌های خود کمک کنید. با تک رژ در ادامه مطلب همراه باشید.

ضخیم و پرپشت شدن مژه‌های ضعیف

 

 

 

وازلین
کمی‌وازلین را بین دو انگشت خود به آرامی  و با گرمای انگشتان ماساژ دهید،بعد دراز بکشید و آنرا بالای پلک‌ها و مژه‌ها،از گوشه داخلی به سمت خارج بمالید.اینکار را به ملایمت و نه با فشار انجام دهید. پس از مکثی کوتاه ،با یک پارچه بسیار نرم اضافات آن را برداشته و استراحت کنید.

صبح روز بعد همانند همیشه صورت خود را ،البته با آب ولرم ،بشویید و بقیه روغن مانده روی پوست را پاک کنید ،می‌توانید با یک دستمال مرطوب هم به آرامی‌اینکار را انجام دهید.

 

روغن کرچک
همانطور که میدانید برای داشتن ابروها و مژه‌هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است.

هر شب مقداری از این روغن را روی مژه‌ها بمالید و پس از مدتی کوتاه شاهد ضخیم تر شدن مژه‌ها و رشد مژه‌های جدید باشید! برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص ،می‌توانید از برس ریمل‌های قدیمی‌خود برای ابروها و مژه‌ها استفاده کنید.

کپسول ویتامین E

کپسول ویتامین E و ژل آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنید و با کمک گوش پاک کن به مژه‌ها بمالید. ویتامین E به رشد و پر حجم شدن مژه‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا نیز باعث تغذیه مژه‌ها می‌شود.

 

روغن بادام، زیتون و نارگیل
روغن بادام، زیتون و نارگیل را با هم مخلوط کنید و با استفاده از برس ریمل تمیز به مژه‌ها بمالید. از ریشه شروع کنین، به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۴ تا ۵ بار قبل از خواب تکرار کنید. روغن بادام غنی از ویتامین‌های A،B و E است و باعث تقویت مژه‌ها می‌شود. روغن نارگیل، باعث رشد بیشتر و تیره شدن مژه‌ها می‌شود. روغن زیتون، غنی از ویتامین E و اسیداولیک است.

مژه‌هایتان را شانه کنید
شانه زدن مژه‌ها نیز می‌تواند به رشد آنها کمک کند. این کار به پاکسازی مژه‌ها از گرد و خاک و ذرات کثیف کمک کرده و از انسداد و گرفتگی منافذ مژه‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، این کار گردش خون را در ریشه مژه‌ها افزایش داده و باعث می‌شود مواد مغذی بیشتری به فولیکولهای مو برسند و آنها را تغذیه کنند.

یک برس نرم مژه یا یک شانه نرم یا برس نرم ریمل تمیز را به مقدار کمی‌روغن ویتامین E یا وازلین آغشته سازید. با استفاده از برس روغن ویتامین E  یا وازلین را بطور مستقیم روی مژه‌ها بمالید.(نکاتی در مورد استفاده از وازلین)

به آرامی‌و ملایمت شانه زدن را ادامه دهید به طوری که حرکات دستتان رو به بالا باشد. شانه زدن را از ریشه مژه‌ها شروع کرده و به آرامی‌به سمت بالا حرکت کنید تا به نوک مژه‌ها برسید. هر روز ۲ بار و به مدت ۵ دقیقه مژه‌هایتان را به همین منوال شانه بزنید تا وقتی که نتیجه دلخواهتان را مشاهده کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *