افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مژه مصنوعی چه عوارضی دارد

1

 

 

 

  • اين روزها برخي خانم‌ها در اروپا و آمريکا به تقليد از ستارگان سينما مايلند با استفاده مداوم از مژه‌هاي مصنوعي زيبايي چشمان خود را دوچندان کنند اما اين کار خطرهاي خاص خود را دارد.

 

خانمي تماس گرفتند و گفتند که به اتفاق دخترشان براي رفتن به يک عروسي از مژه مصنوعي و چسب مخصوصش استفاده کرده‌اند و بعد از مهماني با کندن اين مژه‌ها دچار ريزش شديد مژه‌ شده‌اند…

اين خانم مي‌خواستند بدانند چرا مژه‌هايشان ريخته و آيا اميدي به رويش مجدد آن هست يا نه؟ با توجه به درخواست ايشان و با توجه به اينکه استفاده از مژه‌هاي مصنوعي اين روزها طرفدار پيدا کرده، مهم‌ترين مشکلاتي که استفاده از اين روش پرپشت کردن مژه‌ دارد را مرور خواهيم کرد.

اين روزها برخي خانم‌ها در اروپا و آمريکا به تقليد از ستارگان سينما مايلند با استفاده مداوم از مژه‌هاي مصنوعي زيبايي چشمان خود را دوچندان کنند اما اين کار خطرهاي خاص خود را دارد. متاسفانه بيشتر زناني که از مژه‌هاي مصنوعي استفاده مي‌کنند، توصيه متخصصان را مبني بر اينکه اين مژه‌ها مي‌توانند محلي مناسب براي تجمع جرم و باکتري باشند، جدي نمي‌گيرد در حالي که تحقيقات نشان داده‌اند استفاده از مژه مصنوعي فرد را مستعد ابتلا به عفونت‌هاي چشمي و حساسيت مي‌کند و باعث بروز علايمي ناخوشايند از قبيل ترشحات چشمي، سوزش، خارش، تورم و ناراحتي شديد چشمي و حتي ريزش مژه مي‌شود که مطمئنا هيچ خانمي دوست ندارد دچار چنين مشکلاتي شود.

التهاب پوست پلک
دکتر اميرهوشنگ احساني، متخصص پوست و دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران مي‌گويد: «چسب مژه مصنوعي مي‌تواند باعث التهاب پوست پلک و زمينه‌ساز اگزما و حساسيت شود، البته ممکن است اين عوارض در اولين نوبت بروز نکنند ولي فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعي معمولا دچار مشکل مي‌شود».

واکنش حساسيتي به چسب مژه
چسب مژه مصنوعي حاوي ماده سرطان‌زاي فرمالدييد است و فاکس نيوز در ادامه گزارش خود به واکنش شديد حساسيتي برخي خانم‌ها به چسب مژه مصنوعي اشاره مي‌کند: «اين محققان ژاپني با بررسي پرونده ۱۰۰ زن، استفاده از مژه‌هاي مصنوعي را شايع‌ترين علت مشکلات چشمي و پلک اعلام کرده‌اند. مژه‌هاي مصنوعي حاوي فلزات سمي و مواد نگهدارنده شيميايي هستند که خود دليلي محکم براي خط کشيدن دور استفاده از آن است. توصيه مي‌کنيم اگر به لاتکس حساسيت داريد، اول مطمئن شويد چسب مژه مورد استفاده‌ حاوي اين ماده حساسيت‌زا نيست البته اين تقريبا غيرممکن است زيرا اين چسب‌ها بدون وجود لاتکس نمي‌توانند مژه را روي پلک نگه دارند. اگر نگرانيد که آيا شما هم به مواد موجود در چسب مژه حساسيت داريد يا نه، بايد به کلينيک‌هاي آلرژي مراجعه کنيد تا آنجا تست‌هاي تشخيصي برايتان انجام شود.»

ريزش مژه‌ها
دکتر احساني، دومين علت احتمالي ريزش مژه اين ۲ خانم (که در ابتداي مطلب، شرح مختصري از آنها ارايه شد) را فشار ناشي از نصب مژه مصنوعي مي‌داند. محققان دانشگاه چشم‌پزشکي بريتانيا هم هشدار داده‌اند که در صورت آسيب فشاري به پياز مژه، ممکن‌است فرد مژه‌هاي خود را براي هميشه از دست دهد. دکتر احساني توصيه مي‌کند: «هرگز براي زيبايي مژه‌هاي خود دنبال روش‌هاي خطرناک نرويد و فقط از ريمل که به مراتب ارزان‌تر، ساده‌تر و در عين حال موثر است، استفاده کنيد.

 

البته ريمل‌هاي نامرغوب هم به دليل داشتن مواد تقلبي يا تاريخ‌گذشته مي‌توانند باعث بروز حساسيت و عفونت در خانم‌ها شوند». اين دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران، به اين سوال که علت ريزش مژه‌ها در اثر استفاده از مژه مصنوعي، از ريشه خارج شدن آن است يا نه، اينطور پاسخ مي‌دهد: «با استفاده از مژه مصنوعي، مژه‌ها از تنه قطع مي‌شوند و نه ريشه ولي چون رشد مژه‌ها نسبت به ساير موهاي بدن به مراتب کندتر است، اين ۲ خانم مي‌توانند اميدوار باشند مژه‌هايشان ظرف ۶-۳ ماه آينده دوباره رشد کند.» او هشدار مي‌دهد که: «اين خانم‌ها در مدت رويش مجدد مژه‌ها اصلا نبايد از مژه مصنوعي استفاده کنند و بايد مصرف مواد آرايشي را کاهش دهند». بسياري از خانم‌ها فکر مي‌کنند کاشت مژه، روش موثري است و براي اين کار که هزينه زيادي هم دارد، به آرايشگاه‌ها مراجعه مي‌کنند اما دکتر احساني مي‌گويد: «آرايشگاه هرگز براي شما مژه نمي‌کارد، ‌فقط مژه مصنوعي را با چسبي مقاوم‌تر نصب مي‌کند.

 

اين روش هم همان‌ خطرهاي استفاده از مژه مصنوعي را دارد و همچنين به دليل تعداد بالاي تک‌مژه‌ها و استحکام بيشتر چسب، فشار بيشتري وارد مي‌کند. کاشت مژه روشي بسيار دشوار است و فقط به‌وسيله متخصص پوست و براي افرادي که دچار سانحه و سوختگي شده‌اند، انجام مي‌شود.»

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *