افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

موی کودک را چطور بشوریم؟

شستن موی کودک

baby

پوست‌ سر کودکان قدرت چربی‌سازی زیادی ندارد و نباید با استفاده از شامپوهای قوی و قلیایی به پوست و موی آنها آسیب بزنید. حتما از شامپو بچه استفاده کنید که چشم او را هم نمی‌سوزاند.

بچه‌هایی که شامپوی مخصوص خود نمی‌زنند، دچار خشکی بیش از حد پوست و مو می‌شوند چون چربی‌زدایی شامپوهای بزرگسالان بسیار بالاتر از قدرت تحمل پوست آنهاست و شکنندگی و کدرشدن موها حاصل انتخاب اشتباه شامپوست.

نیازی نیست نوع شامپوی فرزندتان را تا نوجوانی عوض کنید چون شامپو بچه تا سن بلوغ هم توصیه می‌شود. وقتی اولین علائم ترشح هورمون‌های جنسی در ۱۲ تا ۱۳ سالگی نمایان شد، دیگر می‌توانند از شامپوهای افراد بزرگسال استفاده کنند.
کودکی را که زیاد بازی می‌کند و بدنش تعریق بالایی دارد، باید هر روز حمام برد‌ اما برای آ‌نها که فعالیت جسمی کمتری دارند، می‌توان یک روز در میان یا ۲ روز در میان این کار را انجام داد.

اگر هر روز بچه‌ را به حمام می‌برید، یک بار شستن سر او با شامپو کافی است.برای شستشوی‌ سر کودکی که موهای بلندی دارد، لازم نیست تمام ساقه مو را شامپو بزنید. شامپو را باید فقط به پوست ‌سر که محل تجمع چربی است، زد؛ وگرنه می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی مو شود.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست رییس مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *