افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا مرفین درد های مزمن را بیشتر میکند

80b80926-d729-4ac2-963b-0d9e5efca5b4

 

  • تحقیقات نشان می‌دهد سلول‌های نوروگلی، سیگنال‌های شیمیایی را از عصب‌ها شناسایی کرده و از طریق انتشار سیگنال‌های ایمنی شیمیایی که بر روی ارتباط بین عصب‌ها تأثیر می‌گذارد، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

اخرین یافته‌ها در زمینه‌های تجویز داروهای مخدر نشان می‌دهد که این داروها باعث وخیم‌تر شدن درد می‌شوند. محققان دریافته‌اند که مورفین می‌تواند به شکل پیوسته منجر به تشدید درد در موش‌ها شود. انجمن پزشکی هم این مسئله را دریافته است که داروهای مخدر منجر به حساسیت غیرعادی نسبت به درد می‌شوند، که اصطلاحا به آن حسایت به ماده مخدر می‌گویند. اما این حساسیت تنها زمانی رخ می‌دهد که مخدر هم‌چنان در بدن‌تان وجود داشته باشد.
مورفین چگونه باعث طولانی‌تر شدن درد می‌شود؟
برای پاسخ به این سؤال باید بدانید که درد مزمن چیست. اگر دست شما در معرض آسیب قرار بگیرد – مثلا روی یک قابلمه داغ و یا زیر چکشی که دارد به جائی ضربه می‌زند – این رویداد آسیب‌زننده توسط عصب‌های موجود در پوست و عضلات شناسایی می‌شود. این عصب‌ها، سیگنال‌های الکتریکی هشدار برای خطر را به ستون فقرات می‌فرستد و از آنجا به مغز می‌رود. مغز، این سیگنال را در قالب «آخ» یا «وای» تفسیر کرده و سیگنال دیگری را برای حرکت دادن دست و دور کردنش از خطر منتشر می‌کند.
وقتی این عصب‌ها آسیب ببینند، سازش‌ها و تنظیم‌های متعددی رخ می‌دهد که منجر به حساسیت‌های دردناک شده و عمل لمس کردن به شکل نادرستی در قالب درد ترجمه می‌شود. درد مزمن پی‌آسیبی که هیچ هدف مفیدی به دنبال ندارد زمانی رخ می‌دهد که این انطباق‌ها مدت زمان بیشتری بعد از التیام آسیب اصلی، ادامه داشته باشد.
تحقیقات نشان می‌دهد سلول‌های نوروگلی، سیگنال‌های شیمیایی را از عصب‌ها شناسایی کرده و از طریق انتشار سیگنال‌های ایمنی شیمیایی که بر روی ارتباط بین عصب‌ها تأثیر می‌گذارد، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. داروهای مخدر هم مانند مورفین نوعی سیگنال شیمیایی برای نورگلی محسوب می‌شود. در تحقیق اخیر، زمانی که مورفین در حضور درد پی‌آسیبی وارد عمل شد، سلول‌های نوروگلی فعالیت‌شان به ناگهان افزایش پیدا کرد. نوروگلی سیگنال‌های ایمنی بیشتری منتشر کرده و باعث شد درد برای مدت طولانی‌تر در سطح شدیدتری ادامه یابد. این واکنش بیش از حد نوروگلی این مسئله را توجیه میکند که چرا برخی از افراد دچار دردهای مزمن بوده و برخی نیستند. در واقع این سلول‌های نوروگلی به طور مکرر با سیگنال‌های شیمیایی – شاید سیگنال‌های مورفین یا هر چیزی مثل یک عفونت – تحریک شده تا درد را مزمن و طولانی کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *