افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معجزه زیبایی پوست با ۵ نوع ماسک صورت

۵ ماسک صورت برای زیباتر کردن پوست

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ پوست ما نیز مانند خودمان دچار پیری می‌شود. در واقع پوست ما می‌تواند به صورت واضح سن ما و حتی وضعیت سلامت بدن ما را نشان دهد. ضعیف شدن پوست یک رویداد طبیعی است اما ممکن است آزار دهنده باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ عمل‌های جراحی مصنوعی می‌روند اما باید بدانید که این عمل‌های جراحی کاملا بی خطر نیست و عوارض جانبی دارد. بد نیست که در ادامه به چند ماسک صورت اشاره کنیم تا با استفاده از آنها پوست سالم‌تر و بهتری داشته باشیم.

این ۵ ماسک صورت پوست شما را بی‌عیب و نقص می‌کند.

به جای تکیه بر عمل جراحی با کمک روش‌های طبیعی می‌توانید پوست خود را سالم و شاداب نگه دارید. این راه‌حل‌ها به میزان قابل توجهی کاربردی هستند و خطوط اضافی و چین و چروک را از صورت شما پاک می‌کنند. در این مطلب ما ۵ ماسک صورت عالی برای پوست را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. ترکیب تخم مرغ و ماست

تخم مرغ یکی از بهترین مواد برای سفت شدن پوست است. آلبومین موجود در تخم مرغ به پوست کمک می‌کند تا پوست ما را نرم و صاف کند. وماست به براق شدن و روشنی پوست کمک می‌کند و لک‌های روی پوست را از بین می‌برد. برای ساختن این ماسک صورت به یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری ماست نیاز دارید. یک کاسه بیاورید و مواد را درون آن بریزید تا یک بافت صاف به دست بیاید. ترکیب را روی صورتتان بمالید و ۸ تا ۱۰ دقیقه بگذارید روی صورتتان بماند و سپس آن را آب سرد بشویید. برای داستن نتیجه مطلوب این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۲.ترکیب توت فرنگی و آبلیمو

توت فرنگی و لیمو هردو از منابع عالی ویتامین سی هستند.  برای ساختن این ماسک صورت به ۳ قاشق غذاخوری پوره توت فرنگی،  نصف قاشق چایی خوری آبلیمو و ۳ قاشق چایی خوری نشاسته ذرت نیاز دارید.  توت فرنگی‌هایتان را پوره کنید و آبلیمو و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. صورت خود را با این کرم بپوشانید و ۱۵ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

۳. روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E است و باعث آبرسانی به پوست می‌شود و پوست را شفاف و صاف می‌کند. یک قاشق چایی خوری روغن بادام بردارید و آن را به مدت ۱۰ ثانیه حرارت دهید. با کمک انگشتتان روغن را روی تمام سطح پوست صورتتان بمالید و بگذارید برای ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و در آخر آن را با آب سرد بشویید.

۴. ترکیب موز و خامه

موز چربی پوست را تامین می‌کند و با تامین روغن جدید برای پوست روغن‌های قبلی پوست از بین می‌روند و پوست شاداب می‌شود. برای ساختن این ماسک صورت ترکیب یک موز کاملا رسیده را انتخاب کنید و آن را کاملا له کنید. ۲ قاشق چایی خوری خامه به تکه‌های موزتان اضافه کنید و این دو را خوب با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس با آب معمولی ششتشو دهید.

۵. بلغور جو دو سر

جو دوسر میتواند تمام ناخالصی‌های منفی پوست را جذب کند. یک قاشق غذا خوری بلغور جو دو سر، یک قاشق غذا خوری آرد و ۱ قاشق چایی خوری گلاب را با هم ترکیب کنید بعد از اینکه خوب آن‌ها را با هم به هم زدید و یک ترکیب ضخیم به دست آمد آن را روی صورتتان بگذارید و با آب ولرم بشویید. برای داشتن نتیجه بهتر این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *