افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف گوشت قرمز و بروز سرطان روده بزرگ

مصرف گوشت قرمز و بروز سرطان روده بزرگ

download (1)

 

علم تغذیه ثابت کرده که مصرف زیاده گوشت قرمز پولیپ روده می آورد محققان پس از انجام بررسی های زیاد روی این موضوع به بیان جایگزین ها مفید برای گوشت قرمز پرداخته اند اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مطلب .

مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده احتمال بروز پولیپ روده را ۵۶ درصد افزایش می دهد. پولیپ مهمترین عامل بروز سرطان روده بزرگ است.
معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل می شوند. ممکن است این پولیپ ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول های سرطانی می توانند از طریق سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند. مطالعات نشان می دهد مصرف غذاهای التهابی مانند گوشت قرمز و انواع گوشت های فرآوری شده، احتمال بروز پولیپ را به میزان ۵۶ درصد افزایش می دهد.
علاوه بر مصرف گوشت قرمز، جهش ژنتیکی، سن، اضافه وزن، استعمال دخانیات، کم تحرکی، مصرف الکل، غذاهای پرچرب و پرکالری و ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، اختلال هورمون رشد (آکرومگالی) و بیماری کرون، از مهمترین دلایل سرطان روده هستند.
محققان پیشنهاد می کنند که پروتئین های گیاهی و گوشت سفید و ماهی جایگزین گوشت قرمز شود.
سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و چهارمین علت مرگ ناشی از سرطان است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۱ هزار و ۷۸۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را در آمریکا از دست دادند.

 

پزشکین : مصرف گوشت قرمز و بروز سرطان روده بزرگ

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *