افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف کپسول حاوی باکتری مدفوع برای درمان عفونت های روده

مصرف کپسول حاوی باکتری مدفوع برای درمان عفونت های روده

مصرف کپسول حاوی باکتری مدفوع برای درمان عفونت های روده
مصرف کپسول حاوی باکتری مدفوع برای درمان عفونت های روده
  • شاید تعجب کنید اما درست خواندید کپسول باکتری مدفوع راهی برای درمان عفونت های خطرناک روده می باشد اطلاعاتی در مورد این کپسول را بیان می کنیم .

 

 

پیوند باکتری مدفوع (faecal microbiota transplantation) به اختصار FMT، موثرترین روش درمان اسهال مقاوم به درمان با آنتی بیوتیک است. این نوع اسهال در اثر باکتری کلستریدیوم دیفیسیل ایجاد می شود.

عفونت کلستریدیوم دیفیسیل (Clostridium difficile)، شایع ترین علت اسهال شدید است که بطور بالقوه خطرناک بوده و حتی می تواند منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود. اسهال شدید منجر به کاهش آب بدن، التهاب روده و حتی نارسایی کلیه می شود.

پزشکین : در زمان درمان با آنتی بیوتیک، ۱۰ تا ۳۰ درصد بیماران با عود بیماری مواجه می شوند و بازگشت عفونت، اثربخشی آنتی بیوتیک را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده اند که پیوند باکتری مدفوع (FMT) از طریق کولونوسکوپی می تواند از عود عفونت کلستریدیوم دیفیسیل تا ۹۰ درصد پیشگیری کند.

پزشکان بدنبال توسعه راه حل های جدید برای پیوند مدفوع هستند. محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا)، اثربخشی دو رویکرد پیوند باکتری مدفوع (FMT) از طریق کولونوسکوپی و مصرف کپسول حاوی باکتری مدفوع را بر روی مبتلایان به اسهال طولانی مدت، مورد ارزیابی قرار دادند.

نمونه های مدفوع از چند داوطلب سالم گرفته و با پردازش در آزمایشگاه، ترکیبی آماده شد که از قابلیت فریز کردن تا زمان مورد نیاز برخوردار بود. این ترکیب هم برای پیوند از طریق کولونوسکوپی و هم به شکل کپسول قابل استفاده بود.

تعداد ۱۱۶ بیمار با عفونت کلستریدیوم دیفیسیل به دو گروه تقسیم شده و ۵۷ نفر از آنها کپسول مدفوع دریافت کردند و ۵۹ نفر دیگر تحت عمل پیوند استاندارد مدفوع از طریق کولونوسکوپی قرار گرفتند.

پس از ۱۲ هفته، در ۹۶.۲ درصد بیماران علائمی از عود عفونت مشاهده نشد که نشان داد، هر دو روش درمانی به یک اندازه موثر هستند. ۹۷ درصد شرکت کنندگان از این روش درمانی اظهار رضایت و اعلام کردند که درصورت نیاز، بار دیگر این عمل را تکرار خواهند کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که درمان عفونت از طریق بلعیدن کپسول حاوی باکتری مدفوع به مراتب ساده تر از پیوند باکتری مدفوع (FMT) از طریق روش تهاجمی کولونوسکوپی است.

مطلب مرتبط

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *