افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف ویتامین C را فراموش نکنید

مصرف ویتامین C را فراموش نکنید

  • تحقیقات نشان می‌دهد که نیتریک اکسید می‌تواند به وسیله‌ی مولکول‌های رادیکال «غیرفعال» شود، این ملکول‌ها در واقع ترکیبات واکنش‌پذیر اکسیژن هستند که اغلب در میزان بالای کلسترول فعال می‌شوند.

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های روزانه‌ای که حاوی ویتامین C هستند توسط افرادی که بیماری سرخرگ‌های کرونری دارند معمولا به بهبود عملکرد رگ‌های خونی، پیشگیری از دردهای سینه‌ی ناشی از آنژین سینه‌ای و کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی می‌انجامد.
طی سه تحقیق، محققان دریافتند که چطور بیمارهایی که میزان متعادل ویتامین C موجود در خونشان – که طی تحقیقی این میزان به مقدار ۵۰۰ میلی‌گرم مصرف روزانه‌ی مکمل حاوی ویتامین C ارزیابی شده – باعث شده که میزان اتساع عروقی رگ‌های خونی‌شان به طور بارزی بیشتر شود و قابلیت حفظ آرامش و دوری از فشارهای خطرناک در آنها افزایش یابد.
این یافته‌ها، دیدگاه جدیدی درباره‌ی بیماری قلبی به ما نشان می‌دهد. بیماری تصلب شرایین یا سرخرگ‌های مسدودشده همچنان یک مشکل جدی برای سلامتی محسوب می‌شود و الزاما به این معنا نخواهد بود که شخص با حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی روبرو خواهد بود. بلکه به این معناست که عوامل کلیدی دیگری در ارتباط با سلامت رگ‌های خونی وجود دارد که ویتامین C می‌تواند روی آنها اثر بگذارد.
به دنبال یافته‌های مربوط به بیماری قلبی، اخیراً محققان توانسته‌اند به قابلیت ترکیبی به نام نیتریک‌اکسید دست یابند که به طور طبیعی در بدن تولید شده و باعث شل شدن رگ‌های خونی می‌شود، و از طرفی می‌تواند مانع از تجمع رسوبات و شکل‌گیری لخته‌های خون شود که همه‌ی این‌ها علائم شایع حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی هستند.
تحقیقات نشان می‌دهد که نیتریک اکسید می‌تواند به وسیله‌ی مولکول‌های رادیکال «غیرفعال» شود، این ملکول‌ها در واقع ترکیبات واکنش‌پذیر اکسیژن هستند که اغلب در میزان بالای کلسترول فعال می‌شوند. وقتی قابلیت در دسترس بودن نیتریک اکسید ارتقا یابد، می‌تواند وجود آنژین سینه‌ای و یا خطر بیماری‌های کرونری را که منجر به حملات قلبی می‌شود کاهش دهد.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *