افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف قرص استامینوفن

موارد مصرف :
این دارو معمولا برای تسکین سردرد، دردهای عضلانی- مفصلی، دندان درد، سرماخوردگی و همینطور کاهش تب مورد استفاده قرار می گیرد. البته این دارو نباید در بیماران کبدی و معتاد به الکل استفاده شود.

ws

شیوه مصرف :
مقدار مصرف متداول این دارو برای بزرگسالان: یک تا دو قرص ۳۲۵ میلی گرمی، هر ۴ تا ۶ ساعت یا یک تا دو قرص ۵۰۰ میلی گرمی، هر ۶ تا ۸ ساعت می باشد. مصرف مقادیر بیشتر می تواند سلامتی شما را به خطر اندازد. در صورت سابقه بیماری کبدی، حتما دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

هشدارها :
مصرف بیش از اندازه این دارو می تواند باعث آسیب کبدی و حتی مرگ شود. لذا به علائمی همچون: تهوع، درد معده، کاهش اشتها، خارش، تیرگی ادرار و مدفوع، و زردی پوست و چشم توجه داشته باشید.این دارو وارد بدن جنین و همینطور شیر مادر می شود، لذا بدون تشخیص ضرورت توسط پزشک، این دارو نباید توسط خانم های باردار، شیرده و همینطور کودکان زیر ۲ سال مصرف شود.

مصرف این دارو را متوقف کنید ، چنانچه:
بعد از سه روز تب متوقف نشود، درد بعد از ۷ روز ادامه پیدا کند و علائم بیماری شما بدتر شود. لذا در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمائید. در ضمن قبل از آزمایش قند ادرار مصرف این دارو را متوقف کنید چون ممکن است که آن را به صورت کاذب بالا نشان دهد.مصرف همزمان این دارو با داروهای ضد صرع: فنوباربیتال، فنی توئین و کاربامازپین ممکن است که باعث بروز عوارض کبدی شود. لذا در صورت بروز تب و لرز، احساس ضعف، بی اشتهایی، تهوع، درد مفاصل و زردی، مصرف مسکن را قطع و به پزشک مراجعه نمائید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *