افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف زیاد نمک در بدن با این علائم و نشانه ها

مصرف زیاد نمک در بدن با این علائم و نشانه ها

  • مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی پر نمک با سردردهای مکرر ارتباط مستقیم دارد. مصرف زیاد نمک می تواند سبب بالا رفتن فشار خون و ایجاد سردرد های مزمن شود.

 

بدن انسان تا حدی به نمک نیاز دارد تا بتواند سطح مایعات موجود در بدن را تنظیم کرده و به تعادل برساند. اما مصرف زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون مشکلاتی جدی برای سلامتی در بر دارد.

رژیم غذایی حاوی سدیم بالا می تواند عوارضی مانند سردرد، فشار خون بالا، سنگ کلیه و بسیاری از مشکلات دیگر شود. در صورتی که مصرف نمک شما بالا باشد این چند علامت در بدن شما ظهور خواهد کرد.

علائم مصرف زیاد نمک در بدن

دائما تشنه هستید

مصرف زیاد نمک سبب تشنگی مداوم خواهد شد. زمانی که زیاد نمک مصرف می کنید مایعات بدن از بین می رود و تشنگی اولین نشانه ای است که بدن به شما اعلام می کند که مصرف نمک بالا بوده است.

سنگ کلیه

یک رژیم غذایی که از نمک بسیاری تشکیل شده است سبب پیدایش کلسیم در ادرارخواهد شد. سطح بالای سدیم با کلسیم ترکیب شده و سبب پیدایش سنگ در کلیهها می شود.

به این ترتیب کلیه شما تبدیل به یک کلیه سنگ ساز خواهد شد.

تورم پاها

زمانی که زیاد نمک می خورید بدن برای حفظ تعادل سدیم در سطوح آب در اعضایی از بدن به احتباس آب می پردازد و این سبب می شود که برخی از اعضا مانند بازوها، مچ پا، مچ دست و پاها دچار تورم شوند. نمک زیاد معمولا ابتدا سبب تورم پاها می شوند.

عادت نادرست

اگر نمک خوردن زیاد به یک عادت برای شما تبدیل شود ناچار خواهید بود به طور مستمر این عادت نادرست را ادامه دهید.

هر چه شما به مصرف نمک بیشتر عادت کنید مغز این عادت را به یک چرخه تبدیل می کند و شما در هر وعده غذایی نمک بیشتری مصرف خواهید کرد.

فشار خون بالا

عدم تعادل در سدیم و مایعات در بدن تاثیر مستقیم بر روی خون و عضلات خواهد داشت. مصرف زیاد نمک سبب کمبود آب در بدن خواهد شد و این می تواند به افزایش فشار خون منجر شود.

در صورتی که زیاد نمک مصرف کنید فشار خون به یک بیماری مزمن تبدیل شده و شما دائما دچار فشار خون بالا خواهید بود.

نمی توانید تمرکز کنید!

با مصرف زیاد نمک میزان سدیم در بدن بالا رفته و فشار خون افزایش پیدا می کند. این مسئله در مرور زمان به شریان ها آسیب جدی وارد می کند که می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روی مغز داشته باشد.

آسیب رسیدن به شریان ها سبب اختلالاتی در مسیر مغز شده و به طور کلی تمرکز شما را مختل می کند. با گذشت زمان این آسیب ها منجر به ضعف یا لخته شدن خون در مغز شده و حملات مغزی را در پی خواهد داشت.

سر درد های مکرر

مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی پر نمک با سردردهای مکرر ارتباط مستقیم دارد. مصرف زیاد نمک می تواند سبب بالا رفتن فشار خون و ایجاد سردرد های مزمن شود.

مصرف زیاد نمک در رژیم های غذایی یک عادت کاملا نادرست است که سلامتی بسیاری از اعضا بدن به خصوص مغز را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *