افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف دوغ در وعده های غذایی روزانه

a81974d9-878b-4ddb-8cba-d065e5a4a0eb

  • بیماران دچار فشار خون، خانم‌های باردار و زنانی که از فشار خون بارداری رنج می‌برند، بهتر است دوغ را در خانه و بی‌نمک تهیه کنند. آنها می‌توانند برای طعم دادن به دوغ به ‌جای نمک، از انواع سبزی‌های خشک و معطر نیز کمک بگیرند.

 

تقریبا هر ۲ لیوان دوغ غلیظ یا هر ۳ لیوان دوغ با غلظت متوسط، برابر با یک واحد لبنیات محسوب می‌شود. ما می‌توانیم دوغ را به میان‌وعده‌ها یا وعده‌های اصلی غذایی‌مان اضافه کنیم تا بتوانیم با بهره بردن از کلسیم موجود در آن، خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهیم.
از آنجا که کمبود کلسیم میان بسیاری از ما ایرانی‌ها بیشتر از کمبود آهن است، نباید به بهانه دفع آهن غذا از بدن، دوغ و ماست را از سفره‌های غذایی خود حذف کنیم.اصلا میزان دفع آهن موجود در منابع غذایی حیوانی با مصرف ماست و دوغ به اندازه‌ای نیست که توصیه‌ای عمومی برای حذف ماست و دوغ از سفره غذایی داشته باشیم.
دوغ کم‌نمک یا بی‌نمک علاوه بر تامین بخشی از کلسیم و پروتئین بدن، می‌تواند جلوی کم‌آب شدن بدن را هم بگیرد و با افزایش ترشح سروتونین باعث آرامش ما شود.
از طرف دیگر، دوغ از نظر سنتی طبع سردی دارد و همین مساله می‌تواند در کنار افزایش ترشح سروتونین، باعث شل شدن عضلات‌مان شود و احساس خواب‌آلودگی به برخی از افراد بدهد. از این رو، بد نیست برای تجربه خواب بهتر شبانه، مصرف یکی‌دو لیوان دوغ همراه با وعده شام را فراموش نکنید.
اگر با نوشیدن دوغ دچار نفخ می‌شوید یا سردی‌تان می‌کند، می‌توانید کمی نعناع، عرق نعناع یا عرق زیره به آن اضافه کنید.
افزودن کمی پودر گل محمدی به دوغ هم می‌تواند جلوی ابتلا به یبوست را بگیرد.
از مصرف دوغ‌های گازدار پرهیز کنید.
نکته دیگر هم اینکه بیماران دچار فشار خون، خانم‌های باردار و زنانی که از فشار خون بارداری رنج می‌برند، بهتر است دوغ را در خانه و بی‌نمک تهیه کنند. آنها می‌توانند برای طعم دادن به دوغ به ‌جای نمک، از انواع سبزی‌های خشک و معطر نیز کمک بگیرند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *