افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف این غذاها در فصل تابستان باعث اضافه وزن می شود

مصرف این غذاها در فصل تابستان باعث اضافه وزن می شود

  • سبدهای مرغ سوخاری به‌راحتی می‌توانند تعداد زیادی از افراد را سیر کنند، ‌اما این توانایی را هم دارند که به اندازه دور کمر و وضعیت عروق خونی آسیب برسانند.

 

تابستان، فرصت خوبی است برای گشت‌وگذار در جنگل‌های سرسبز، شنا در استخر، بازی کردن فوتبال و انواع فعالیت‌های تفریحی و شاد دیگر که برای سلامتی ما مفید هستند. با این‌حال، بخش دیگری از تابستان مساوی است با خوردن مرغ سوخاری، انواع کباب‌ها، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، بستنی، هات‌داگ، انواع نوشابه‌ها و… . شکی نیست که این غذاها و خوراکی‌ها خوش‌مزه و جذاب هستند، اما این توانایی را هم دارند که واقعا باعث افزایش وزن ما در تابستان شوند. داشتن اطلاعات کافی درباره این مواد غذایی، به ما کمک می‌کند تا انتخاب‌های غذایی هوشمندانه‌تری انجام بدهیم.

گوشت‌های پُرچرب کبابی

متاسفانه استفاده از گوشت‌های پُرچرب کبابی می‌تواند اندازه دور کمر ما را افزایش بدهد، چون هر وعده کباب ۲۵۰ گرمی می‌تواند ۷۷۰ کالری و ۶۲ گرم چربی داشته باشد. یک چیزبرگر متوسط هم حدود ۷۵۰ کالری و ۴۵ گرم چربی به بدن می‌رساند. خوش‌بختانه شما می‌توانید از گوشت گوسفند بدون چربی، سینه مرغ بدون پوست و گوشت گوساله بدون چربی استفاده کنید و از این طریق میزان کالری و چربی دریافتی را به‌طور قابل توجهی پایین بیاورید.

فرآورده‌های گوشتی

انواع سوسیس‌ها، کالباس‌ها و هات‌داگ‌ها، غذاهای وسوسه‌کننده‌ای هستند که در تابستان بیشتر از همیشه استفاده می‌شوند. با این‌حال، این غذاها علاوه بر این‌که عمدتا چربی و کالری زیادی دارند، حاوی سدیم خیلی زیادی هم هستند. بنابراین، میزان استفاده از این مواد غذایی را به حداقل برسانید و از انواع کم‌چرب استفاده کنید. هر ساندویچ هات‌داگ به‌طور متوسط ۲۸۰ کالری، ۱۵ گرم چربی و ۱۲۵۰ میلی‌گرم سدیم دارد.

مرغ سوخاری

سبدهای مرغ سوخاری به‌راحتی می‌توانند تعداد زیادی از افراد را سیر کنند، ‌اما این توانایی را هم دارند که به اندازه دور کمر و وضعیت عروق خونی آسیب برسانند. پس بهتر است که مصرف مرغ سوخاری را در تابستان به حداقل برسانید و خودتان مرغ بدون استخوان و بدون پوست را کباب کنید. اگر می‌خواهید که تفاوت بین این دو غذا را لمس کنید،‌ به این آمار توجه داشته باشید: هر ۱۰۰ گرم مرغ کبابی بدون پوست و بدون استخوان:‌ ۱۶۷ کالری و ۷ گرم چربی. هر ۱۰۰ گرم مرغ سوخاری همراه با سس: ۳۶۰ کالری و ۲۱ گرم چربی.

میان‌وعده‌های تُرد

یک مشت از هر میان‌وعده ترد یا شور با مضرات زیادی همراه نیست، اما زیاده‌روی در مصرف این خوراکی‌ها می‌تواند رژیم غذایی شما را نابود کند و به سلامتی شما آسیب برساند. هر ۳۰ گرم از چیپس سیب‌زمینی تقریبا ۱۶۰ کالری و ۱۰ گرم چربی دارد. حتی یک جعبه بزرگ ذرت بوداده می‌تواند ۵۵۰ کالری و ۳۱ گرم چربی وارد بدن کند. بنابراین، از میوه‌ها و سبزی‌های تازه به‌جای این خوراکی‌ها استفاده کنید، یا مقدار کمی از چیپس‌ها و ذرت‌های کم‌چرب بخورید.

بستنی‌ها

یک فنجان بستنی می‌تواند ۳۸۰ کالری و ۲۲ گرم چربی داشته باشد. اگر میلک‌شیک شکلاتی یا یک کیک شکلاتی انتخاب کنید، میزان کالری را به ۷۲۰ و میزان چربی را به ۲۸ گرم می‌رسانید. البته که مجبور به کنار گذاشتن مطلق بستنی‌ها نیستید، ولی باید انواع کم‌چربی را انتخاب کنید که در هر وعده مصرفی کمتر از ۱۵۰ کالری داشته باشند.

سالادهای پُر از سس

اضافه کردن مقدار زیادی از سس‌های چرب به سالادها، میزان کالری و چربی آن‌ها را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بسیاری از افراد، از سالادها به‌عنوان غذای سالم استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که این سس‌ها تمامی تصورات‌شان را از بین می‌برند. بنابراین، سعی کنید که از ماست کم‌چرب و سس‌های کم‌چرب به‌جای سس‌های مایونز پرچرب استفاده کنید.

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *