افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف این غذاها در زمستان شما را گرم می کند

مصرف این غذاها در زمستان شما را گرم می کند

download (4)

 

توصیه های متخصصان تغذیه درباره مصرف خوراکی در زمستان و معرفی خوراکی هایی که شما را گرم می کند در ادامه مطلب به معرفی مصرف این غذاها در زمستان شما را گرم می کند ، می پردازیم .

هنگامی که دمای هوای بیرون از خانه همینطور پایین می‌آید، احتمالا از دستکش، روسری، مانتو و پولیورهای ضخیم استفاده می‌کنید تا از خود در برابر سرما محافظت کنید! اغلب افراد همین کار را می‌کنند. اما چیزهایی که می‌خورید هم می‌توانند با تنظیم دمای داخلی به گرم شدن بدن‌تان کمک کنند. این غذاها صرفا شامل سوپ و چای داغ نمی‌شوند. در اینجا قصد داریم با ارائه داده‌های علمی شما را به خوردن آنها متقاعد سازیم. لورن مینشن، متخصص تغذیه ساکن نیویورک به شما غذاهایی را معرفی می‌کند که اصلا فکرش را هم نمی‌کنید خوردن‌شان شما را از درون گرم کند. با خواندن این مطلب می‌توانید از مزایای هر یک از این مواد غذایی آگاهی یابید و از روزهای سرد زمستان در امان باشید.
۱- قهوه سرد
درست خواندید؛ نه تنها قهوه داغ که قهوه سرد نیز می‌تواند شما را در صبح‌های سرد زمستان گرم نگه دارد. ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، اما این گرمای قهوه نسیت که شما را گرم می‌کند، بلکه کافئین موجود در آن است که دمای بدن را افزایش می‌دهد. کافئین با تحریک روند ترشح اسیدهای چرب از بافت‌های چربی، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه، موجب بالا رفتن دمای بدن می‌شود. همچنین می‌توانید صبح‌ها یک لیوان شیر کم چرب و غنی از ویتامین D بنوشید. مطالعات محققان در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که تغذیه مناسب با تبدیل کالری به گرما همراه است. در نتیجه، از درون احساس گرما خواهید کرد.
۲- گوشت بدون چربی
اگر دست و پاهایتان همیشه سرد است، ممکن است کمبود آهن (یا کم خونی) داشته باشید. برخی از افراد مبتلا به این بیماری تغذیه مناسبی دارند، اما نمی توانند مواد مغذی لازم را جذب کنند؛ با این حال، بسیاری از افراد به اندازه کافی غذاهای حاوی آهن نمی‌خورند. اگر پس از مشورت با پزشک خود دریافتید که مشکل تغذیه دارید، بهتر است چند ماده مغذی به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. گوشت بدون چربی گاو و گوشت مرغ گزینه‌های مناسبی هستند، و در عین حال چربی‌های اشباع شده کمی دارند. با وجود اینکه منابع گیاهی متعددی برای دریافت آهن وجود دارد، بدن شما آهن مورد نیاز خود را بیشتر از گوشت به دست می‌آورد. افزودن یک دانه نارنگی به سالاد اسفناج نیز موثر است. مرکبات به بدن کمک می‌کنند که آهن موجود در اسفناج را جذب خود کند.
۳-غلات سبوس‌دار و کربوهیدرات‌های پیچیده
از آنجایی که غلات سبوس‌دار و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده مانند سیب زمینی و عدس حاوی فیبر هستند، فرآیند تجزیه آنها در مقایسه با کربوهیدرات‌های ساده به انرژی بیشتری نیاز دارد. فرآیند طولانی تجزیه باعث می‌شود تا مدتی سیر بمانید. به علاوه، چون بدن برای هضم آن به فعالیت بیشتری می‌پردازد، با افزایش حرارت مواجه می‌شود. دانشمندان بر این فرضیه صحه گذاشته‌اند. بر اساس مطالعات سال ۲۰۱۱ که در مجله تغذیه به چاپ رسیده است، دمای بدن پس از خوردن وعده‌های غذایی غنی از کربوهیدرات افزایش می‌یابد.
۴-زیره سبز
برخلاف باورهای رایج، غذاهای تند و پر فلفل به گرم شدن بدن کمک نمی‌کنند. از آنجایی که خوردن این مواد غذایی باعث تعریق می‌شود، دمای داخلی بدن کاهش می‌یابد. با این حال، خوردن زیره سبز درجه حرارت بدن را چندان افزایش نمی‌دهد و باعث عرق کردن نمی‌شود. اما چگونه ممکن است؟ دانشمندان هنوز در حال بررسی مکانیزم این ماده غذایی هستند.
۵-زنجبیل
اگر زنجبیل را در بشقاب سوشی خود کنار بزنید، خود را از مزایای گرمابخش آن محروم می‌کنید. مطالعات سال ۲۰۱۲ که در مجله متابولیسم منتشر شده است، نشان می‌دهند که ادویه جات خواص گرمازایی دارند. دانشمندان دریافتند که خوردن ادویه به کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کند و باعث می‌شود در طولانی مدت وزن کم کنید. شما می‌توانید از زنجبیل در کنار غذاهای گوشتی، سوپ و اسموتی استفاده کنید.
۶-موز
این میوه سرشار از ویتامین B و منیزیم است و به تیروئید و غدد آدرنال کمک می‌کند که درجه حرارت بدن را در فصول سرد سال تنظیم نمایند. یک موز بزرگ تقریبا ده درصد از نیاز روزانه به منیزیم و ویتامین B را تامین می‌کند. شما می‌توانید از موز در کنار غلات صبحانه استفاده کنید یا چند تکه موز را به همراه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میل کنید. موز مزایای بسیاری دارد؛ گرم نگه داشتن بدن یکی از فوایدی است که با خوردن موز از آن بهره‌مند خواهید شد.

 

پزشکین : مصرف این غذاها در زمستان شما را گرم می کند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *