افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مزمن ترین یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید

1a2245b1bf1c1382ba8ba3788c832dcc

 

دنبال راه های طبیعی و خوراکی برای رفع یبوست مزمن هستید پژوهشگران علم تغذیه پس از بررسی برخی خوراکی ها پی برده اند که می تواند راهی مناسب برای درمان یبوست باشد همراه ما باشید با درمان مزمن ترین یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید ..

اینطور توصیه شده که بزرگسالان به طور متوسط روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر از طریق مواد غذایی و برای رفع یبوست دریافت کنند. برای جلوگیری از نفخ و دل پیچه ناشی از مصرف فیبر، شما می توانید آن را به تدریج به رژیم غذایی تان اضافه کنید. این کار را انجام دهید ضمن این که فراموش نکنید، نوشیدن آب زیاد برای کمک به جریان فیبر از طریق دستگاه گوارش ضروری است.

انواع توت ها: برای درمان یبوست می توانید سراغ این دسته میوه ها بروید. این را بدانید که نصف فنجان توت فرنگی حاوی ۲ گرم فیبر است، تمشک نیز در نصف فنجان، ۳.۸ گرم فیبر دارد. توت ها کم کالری هستند و به راحتی می توان در کنار غلات کامل و یا خامه کم چرب آنها را برای وعده صبحانه استفاده کرد.

پاپ کورن: یک راه عالی و کم کالری برای دریافت فیبر از رژیم غذایی است.

لوبیا: یک فنجان لوبیا می تواند دو برابر سبزیجات دیگر فیبر به بدن شما برساند. نصف فنجان از این خوراکی حاوی ۹.۵ گرم فیبر است و می تواند آن را همراه با سالاد، سوپ، گوشت و پاستا به راحتی مصرف کرد.

میوه خشک شده: میوه های خشک مانند خرما، انجیر، آلو، کشمش و زردآلو یکی از منابع بزرگ فیبر در رژیم غذایی محسوب می شوند و به عنوان تسکین دهنده یبوست عمل می کنند. این میوه ها بصورت خشک سرشار از سوربیتول هستند. سوربیتول یک ملین طبیعی است.

غلات کامل: برای برطرف کردن یبوست شما می توانید از نان سبوس دار یا غلات کامل استفاده کنید. این محصولات حاوی کربوهیدرات های پیچیده کم چرب و با فیبر بالا هستند. قبل از خرید آنها به برچسب مواد غذایی شان دقت کنید که عنوان آرد کامل گندم روی آنها ذکر شده باشد.

بروکلی: مانند لوبیا، سرشار از فیبر بوده و یک منبع کم کالری محسوب می شود.

آلو، گلابی و سیب: این میوه ها در پوست شان حاوی بیشترین میزان فیبر هستند ضمن این که منبع پکتین نیز محسوب می شوند. پکتین یک نوع فیبر است. یک گلابی خام کوچک همراه با پوست، حاوی ۴.۴ گرم فیبر است در حالی که یک سیب متوسط با پوست ۳.۳ گرم فیبر به بدن شما می رساند.

آجیل: نیروگاه فیبر محسوب می شود و در این میان بادام زمینی و گردو بهترین منابع از این نظر هستند. یک اونس بادام زمینی ۳.۳ گرم فیر دارد و همین میزان از طریق گردو، ۲.۷ گرم فیبر به بدن می رساند. با این حال در مصرف آجیل احتیاط کرده و نوع کم کالری و کم نمک آن را انتخاب کنید.

سیب زمینی پخته شده: یک عدد سیب زمینی پخته شده همراه با پوست، ۳.۸ گرم فیبر دارد و یک راه بسیار عالی برای درمان یبوست به شمار می آید.

 

پزشکین : مزمن ترین یبوست را با این خوراکی ها درمان کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *