افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقبت و ترمیم دندان عقل بهتر از کشیدن آن است

کشیدن-دندان-11

دانستنی های پزشکی در مورد دندان عقل و پاسخ به سوال خیلی از کاربران که پرسیده اند دندان عقل خراب شده را بکشیم و یا ترمیم کنیم را در این مطلب متخصصان پاسخ می دهند .

عزت‌الله خاصی متخصص دندانپزشکی و پیشگیری و بهداشت ایمنی با اشاره به ضرورت اهمیت به درمان پوسیدگی‌های سطحی دندان‌های عقل، گفت: با توجه به اینکه دندانهای عقل در قسمت‌های تحتانی فک قرار دارند و دارای ریشه‌های بلند و ناموزون هستند، در صورت بروز پوسیدگی‌های عمیق و مشکلات ریشه‌ای عصبی در این دندانها درمان آن مشکل و در برخی موارد ناممکن است.
وی در ادامه افزود: از این رو در چنین مواقعی کشیدن این دندانهای عقل راهکاری رایج است و به همین جهت توصیه می‌شود افراد حتما به سلامت دندانهای عقل توجه نمایند و در صورت بروز هر مشکل و پوسیدگی سطحی سریعا اقدام به درمان آن نمایند.
دکتر خاصی با اشاره به مواردی که کشیدن دندان عقل مجاز است گفت: کشیدن دندانهای عقل فقط در مواردی همچون، پوسیدگی‌های عمیق،‌ مشکلات عصبی و بروز درد، انحراف این دندانها به اطراف فک و فشار به بافتهای اطراف است که مجاز است.
این متخصص دندانپزشکی و پیشگیری و بهداشت ایمنی،‌ ادامه داد: در مدتی که دندان عقل در سیستم جویدن مشارکت داشته باشد و با دیگر دندانها هم ردیف و جفت باشد باید حدالمقدور از کشیدن آن خودداری نمود.
پزشکین : مراقبت و ترمیم دندان عقل بهتر از کشیدن آن است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *