افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مراقبت از موهای فر

133_1

داشتن موهای فر آرزوی خیلی از خانم ها میباشد.اما افرادی که موی فر دارند از موهای خود خسته شده اند و دوست دارند موهای لختی داشته باشند.اگر موهای فر دارید باید بدانید که چگونه از آنها مراقبت کنید تا زیبا باشند.ادامه مطلب را مطالعه کنید

۱٫ همیشه موهای‌تان را از پایین شانه بزنید
وقتی موهای‌تان را آرام از پایین شانه می‌کنید این امکان را مهیا می‌کنید تا تمام گیر و گورهای موها باز شود. به هر حال ماهیت موی فر باعث می‌شود تارها تندتند به هم بپیچند. موهای‌تان را از پایین شانه کنید و ذره‌ذره بالا بروید تا همه گره‌ها به راحتی باز شوند.

 

۲٫نوک‌گیری موهایتان فراموش نشود
از آنجایی که ماهیت موی فر با خشکی همراه است احتمال ایجاد موخوره و شکستگی موها بیشتر است. بنابراین نوک‌گیری گاه به گاه موهای فر یک مراقبت ضروری است. دست‌کم هر دو ماه به اندازه ۲ سانتی‌متر از پایین موهای‌تان را بزنید.

 

 

۳٫حالت‌دهنده‌ای با مهر موهای خودتان داشته باشید

 

استفاده از حالت‌دهنده برای موهای فر ضروری است؛ بخصوص برای شکل دادن به حالت واقعی مو آن هم بدون وز کردن. در عین حال راه‌حلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مهر خودتان را پای حالت دهنده موهای‌تان بزنید. برای موهای فر بهتر است از حالت‌دهنده‌های ترکیبی استفاده کنید. سرم مو، موس و روغنی مثل روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب تا وقتی روی موهای‌تان زنده باشد آنها را به همان شکل زیبای خودش حفظ می‌کند و البته مانع خشک شدن موهای‌تان می‌شود.۳٫حالت‌دهنده‌ای با مهر موهای خودتان داشته باشید

 

 

۴٫موی فر را هرگز برس نکشید
اگر موهای‌تان حسابی فر است دور برس را خط بکشید و در عوض بروید سراغ شانه‌ای با دندانه‌های درشت. یادتان باشد که موهای فر خاصیت شکننده‌ای دارند و این اتفاق با برس کشیدن تشدید می‌شود. ضمن اینکه برس باعث می‌شود فر موهای‌تان وز شود اما شانه‌های دندانه‌درشت کمک می‌کنند تا ضمن حفظ شکل اصلی موهای‌تان، آنها را به آرامی شانه کنید بدون اینکه دچار شکستگی شوند. یادتان نرود که موهای‌تان را از پایین به بالا شانه بزنید

 

 

۵٫موهای‌تان را کمی آبپاشی کنید
یکی از مشکلاتی که مو فرفری‌ها دارند تغییر حالت موهای ایشان بعد از یک شب خوابیدن است. ممکن است حتی با وجود حالت‌دهنده‌هایی که استفاده کرده‌اید باز هم شکل و شمایل موهای‌تان به هم ریخته باشد یا حتی وز کرده باشد. یک راهکار ساده پیش روی شماست. به طور قطع حالت دهنده‌ای که استفاده کرده‌اید هنوز روی موهای‌تان هست؛ بنابراین کافی است فقط کمی آب روی موهای‌تان اسپری کنید تا حالت‌دهنده‌ها دوباره کار خودشان را انجام بدهند. یادتان باشد وقتی موها خیس می‌شود حالت‌دهنده خیلی بهتر عمل می‌کند.

 

 

۶٫گیس ببافید و شیک شوید
یکی از بهترین راهکارها برای موهای فر آن هم در مواقعی که حسابی به هم ریخته هستند و شما هم باید به یک مجلس دوستانه بروید اما وقت درست و حسابی ندارید گیس بافتن است. گیس اگر برای مدت طولانی روی سرتان باقی بماند اتفاقا حالت موهای خودتان را زیباتر از آن چیزی می‌کند که هست. حتی اگر موهای‌تان فر است و از حمام بیرون آمده‌اید و وقت استفاده از حالت دهنده را ندارید می‌توانید گیس ببافید و بعد از خشک شدن آن را باز کنید و ببینید تا چه اندازه فر موهای خودتان زیباتر شده است.

 

 

۷٫یک دیزاین فوق‌العاده فرفری
یکی ازجالب‌ترین راه‌ها برای دیزاین موی فرفری جمع کردن قسمت جلویی مو و باز گذاشتن انتهای آن است. به این ترتیب شما باید با استفاده از ژل یا روغن‌هایی مثل روغن نارگیل یا بادام قسمت جلوی موی‌تان را سفت و محکم رو به عقب بکشید و ترجیجا با سنجاق آنها را در پشت سرتان جمع کنید اما قسمت پایین مو را که فر خورده است باز بگذارید. یک دیزاین شیک و فوق‌العاده برای حتی مراسم‌ رسمی که می‌خواهید بین خانم‌ها بدرخشید.

 

 

۸٫حالت دهنده صرفا برای سر موهای‌تان
وقتی موهای‌تان خشک می‌شود؛ بخصوص در قسمت نوک موها، می‌روید سراغ نرم‌کننده‌ها و حالت دهنده‌ها. باید مراقب باشید با استفاده بیش از حد از آنها باعث نشوید موهای‌تان بخوابند و به کف سرتان بچسبند. در این راه از انگشتان‌تان کمک بگیرید. کمی کرم مو یا روغن روی نوک انگشتان‌تان بزنید و بعد به نوک موهای‌تان بمالید تا خشکی آنها را بگیرید.

 

 

۹٫از حربه آناناس برای موهای فر استفاده کنید!
طرح آناناسی یک تکنیک برای جمع کردن موهای فر است؛ به طوری‌که شما آنها را در بالاترین نقطه سرتان جمع می‌کنید و با یک کش مو می‌بندید؛ بدون اینکه آنها خیلی کشیده شوند. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام بدهید. به این ترتیب از حالت اصلی موهای‌تان مراقبت می‌کنید و اجازه نمی‌دهید حجم موهای‌تان بخوابد.

نکته: بهتر است خانم‌های مو فرفری از حوله‌هایی با الیاف بامبو استفاده کنند. ابتدا رطوبت شدید موها را بگیرند و بعد اجازه بدهند در جریان هوا موهای‌شان خشک شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *