افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

محیط خانه هم می تواند باعث چاق شدن و افزایش وزن باشد

 

 

  • حتی رنگ آشپزخانه می تواند بر روی اشتها شما تاثیر بگذارد! رنگ هایی که توجه شما را جلب می کنند به خصوص قرمز و زرد، اشتها را به وجد می آورند (رنگ های به کار رفته در لگو و دکوراسیون اکثر فست فودهای زنجیره ای را به یاد بیاورید). اما ازسوی دیگر رنگ آبی ثابت شده است که آرام بخش است و همانند یک مهارکننده اشتها عمل می کند

همانطور که میدانید ، استفاده از تنقلات در دفعات زاید باعث چاق شدن بیهوده و اضافه وزن میشود ، اما شاید بسیاری از افراد ندانند که محیط منزل هم در بالارفتن وزن افراد تاثیراتی دارد ، لطفا جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

همه ما می دانیم خوردن بیش از اندازه تنقلات و نداشتن تحرک به اضافه وزن می انجامد اما آیا می دانستید محیط خانه نیز بر روی رژیم غذایی اثرگذار است و ممکن است منجر به چاقی شما شود؟
چیزهای به ظاهر کوچکی مانند تغییرات نور و دمای محیط بر روی اینکه مغز چه درکی از مواد غذایی داشته باشد و بدنتان چگونه مواد غذایی را تجزیه و تحلیل کند اثرگذار است. از این رو با رعایت نکات زیر محیط خانه خود را سالمتر کنید!

اگر ترموستات روی دمای بسیار بالا تنظیم باشد
آیا گرمای محیط خانه بیش از حد گرم و دل چسب است و احساس راحتی زیادی به شما می دهد؟! درست است، لوازم گرمایی خانه ممکن است باعث چاق شدنتان شود. همه ما ۲ نوع چربی در بدنمان داریم: چربی سفید ( نوع سرسخت چربی که از طریق مصرف قندها و مواد غذایی سرخ شده در بدن ایجاد می شود) و چربی قهوه ای( نوع خوب چربی که به اعتقاد دانشمندان به ما کمک می کنند تا گرم بمانیم) وقتی خانه شما گرم است چربی های قهوه ای همانند چربی های سفید فعالیت می کنند. اما وقتی سردتان است چربی های قهوه ای فعال می شوند و این چربی ها گرمای بدن و سوخت و ساز شما را بالا می برند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ترموستات را ۲ ساعت در طول روز بروی ۱۷ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. یک مطالعه کوچک نشان داده است  این کار می تواند منجر به کاهش ۵ درصدی توده چربی بدن ظرف ۶ هفته شود.

اگر روشنایی آشپزخانه بیش از اندازه کم باشد
تحقیقات نشان می دهد نور کم و زرد رنگ (و نورهایی که رنگ گرم دارند) باعث می شود تا غذا جذاب تر بنظر آید و شما بیش از حد غذا بخورید. شاید یکی از دلایلی که بسیاری از رستوران ها محیط تاریکی دارند به همین علت باشد. از طرفی دیگر اگر آشپزخانه شما بیش از اندازه روشن باشد می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول بدن شود و این به افزایش ذخیره چربی می انجامد. اگر هدف شما کاهش وزن است مطالعات نشان می دهند بهترین نورپردازی برای آشپزخانه یک لامپ فلورسنت ۱۳ وات با نور سفید است. این نور سفید ملایم منجر به ایجاد یک احساس سرد در فرد و مهار اشتها می شود. در حالت ایده آل شما باید برای هر ۱٫۸ متر مربع از مساحت آشپزخانه یک لامپ داشته باشید خواه به صورت چراغ های بالای سر و یا به صورت لامپ های کار شده در سقف.

رنگ دیوارهای خانه شما را گرسنه تر می کند
حتی رنگ آشپزخانه می تواند بر روی اشتها شما تاثیر بگذارد! رنگ هایی که توجه شما را جلب می کنند به خصوص قرمز و زرد، اشتها را به وجد می آورند (رنگ های به کار رفته در لگو و دکوراسیون اکثر فست فودهای زنجیره ای را به یاد بیاورید). اما ازسوی دیگر رنگ آبی ثابت شده است که آرام بخش است و همانند یک مهارکننده اشتها عمل می کند. نه لزوما برای رنگ آمیزی دیوار های آشپزخانه اما دقت کنید که در انتخاب لوازم آشپزخانه و ظروف غذاخوری بیشتر رنگ آبی را مدنظر قرار دهید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *