افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور از مبتلا شدن به سرطان‌ پیشگیری کنیم

1

 

  • اکبری درد را نشانه‌ی خوبی دانست و اظهار داشت: شایع‌ترین علتی که خانم‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درد در ناحیه‌ سینه است لازم به ذکر است دردهای دوره‌ای نشانه‌ی بسیار خوبی است و از بروز هیچ بیماری‌ خبر نمی‌دهد

 

مصرف آسپرین،‌ ویتامین D و استاتین‌ها نقش به سزایی در پیشگیری از انواع سرطان‌ها ایفا می‌کنند.

محمد اسماعیل اکبری فوق تخصص و استاد جراحی سرطان، در سمینار سراسری تبین نقش ماماها در پیشگیری و تشخیص سرطان پستان، ۸ درصد از جمعیت ایران را بالای ۶۰ سال اعلام کرد و گفت: میانگین سنی رو به افزایش است به طوری که هشت درصد افراد بالای ۶۰ سال هستند و عامل سن یکی از عوامل‌های خطر در ابتلا به بیماری سرطان است.

وی ادامه داد: سرطان سینه در میان زنان بالاترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد. از هر ۱۰۰ هزار نفر،‌ ۳۰ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که این آمار در سنین ۴۵ تا ۵۵ سال به این واقعیت نزدیک‌تر است. اکبری پیشرفت کشور را درمان و کنترل سرطان و رو به جلو بیان کرد و افزود: ۷۱ درصد از مبتلایان تا پنج سال زنده می‌مانند و مابقی قبل از ۵ سال جان خود را از دست می‌دهند. مدیریت سرطان در کشور وضعیت مطلوبی دارد و در بیشتر موارد درمان، سینه حفظ می‌شود. البته این آمار در استانها به علت نبود امکانات کافی تشخیصی، مقداری پایین‌تر است.

این فوق تخصص جراحی سرطان، افزایش سن را یکی از عوامل‌ خطر خواند و بیان کرد: افزایش سن ازدواج و اختلالات روانی از دیگر عوامل تاثیر گذار هستند.

اکبری درد را نشانه‌ی خوبی دانست و اظهار داشت: شایع‌ترین علتی که خانم‌ها به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درد در ناحیه‌ سینه است لازم به ذکر است دردهای دوره‌ای نشانه‌ی بسیار خوبی است و از بروز هیچ بیماری‌ خبر نمی‌دهد. البته دردهای بعد از یائسگی که یک نقطه را درگیر می‌کند و بعد از مدتی بهبود نمی‌یابند،‌ نگران کننده است. قرمزی،‌زخم،‌ فرو رفتگی،‌ توده و حتی برجستگی،‌ بیشتر در خانم‌های بالای ۳۰ سال می‌تواند علائم هشدار باشد.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات اخیر در کشور نشان می‌دهد،‌ مصرف آسپرین با دوز پایین علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ های قلبی، احتمال بروز همه نوع سرطان را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و تاثیر ۳۵ درصدی روی ابتلا به سرطان گوارش دارد. استاتین‌ ها، ویتامین‌D ، از دیگر فاکتورهایی هستند که مصرف آن‌ها نقش حائز اهمیتی در پیشگیری از ابتلا به سرطان ایفا می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *