افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مبارزه با سرطان با مصرف پنیر

مبارزه با سرطان با مصرف پنیر

download (1)

یک دستاورد جدید دیگر درباره پیشگیری و مبارزه با سرطان ،بخوانید در این جا درباره مبارزه با سرطان با مصرف پنیر و خواص بی نظیر این مواد خوراکی بر روی برخی بیماری ها .

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پنیر در مبارزه با سرطان تأثیر زیادی دارد. ماده‌ی نگهدارنده‌ی طبیعی به نام نیسین، پودری بدون رنگ و بدون مزه است که بر روی پنیر بری، پنیر کامامبر، پنیر چدار و سایر محصولات لبنی شکل گرفته و رشد می‌کند. تحقیقات قبلی در این زمینه نشان داده که دوز بالای نیسین می‌تواند باعث ارتقای سلامت دهانی شده اما محققان تنها تأثیرات آن را در بین غذاهای مختلف به میزان ۲۵/۰ تا ۴/۳۷ میلی‌گرم اندازه‌گیری کرده‌اند. در تحقیق فعلی، محققان، نیسین را خالص و تصفیه کرده و آن را با دوز ۸۰۰ میلی گرم به شکل میلک-شیک به موش‌هایی دادند که دچار تومور گردن بودند.
تنها پس از گذشت نُه هفته، نیسین توانست ۷۰ تا ۸۰ درصد از سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. از طرفی محققان دریافتند که نیسین می‌تواند با نوعی باکتری کشنده و مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها به نام MRSA هم مبارزه کند. گفته می‌شود که این باکتری می‌تواند مسبب عفونت‌های کشنده باشد.
این یافته بسیار ارزشمند بوده اما محققان معتقدند که نتایج آن بسیار محدود است، چرا که نمی‌توان به یقین گفت که در مورد انسان هم همین اتفاق خواهد افتاد. در واقع هیچکس نتوانسته هیچگونه باکتری در انسان یا حیوان پیدا کند که نسبت به نیاسین مقاوم باشد.
در حال حاضر استفاده از نیسین فراتر از کاربرد آن به عنوان ماده‌ی نگهدارنده‌ی غذایی انجام می‌شود. یافته‌های جدید و سایر اطلاعات مربوط در این زمینه، کاربرد نیسین را برای درمان عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک، بیماری‌های لثه و سرطان تحت پوشش قرار می‌دهد. نیسین با ایجاد سوراخی در سمت چپ و راست باکتری به آن می‌چسبد و پیش از آنکه ابرمیکروب‌ها (یا سوپرباگ‌ها) مقاوم به آنتی بیوتیک فرصت فعالیت داشته باشد کارش را آغاز می‌کند. نیسین می‌تواند کلونی‌های این باکتری را که در قالب گروهی کار کرده و می‌توانند فعالیت آنتی بیوتیک را متوقف کنند، از بین ببرد.

پزشکین : مبارزه با سرطان با مصرف پنیر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *