افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ماسک برای چاقی صورت

ماسك گل رس

يكي از قديمي‌ترين ماسك‌هاي طبيعي است كه مردم سرزمين‌هاي مختلف در هند، مصر و چين از آن براي افزايش زيبايي و جوانسازي پوست‌شان استفاده مي‌كردند.
در متون طب سنتي ايران نيز نسخه‌هاي مختلفي براي گل رس وجود دارد كه از آن براي حفظ شادابي و نشاط پوست و مو استفاده مي‌كنند؛ نسخه‌هایي كه بسياري از آنها جنبه درماني نيز دارد.

jovenw

ماسك گل رس از تركيب خاك الك شده و نرم شده و گلاب خالص و طبيعي به دست مي‌آيد. ماسك‌كردن اين تركيب روي پوست حتي در مواردي كه پوست فرد حساس و نازك است موجب تقويت عضلات و از بين رفتن افتادگي‌ها و شل‌شدگي‌هاي پوست و ماهيچه‌هاي صورت مي‌شود و به اين ترتيب به پرتر به نظر رسيدن صورت كمك مي‌كند.
براي تهيه اين ماسك كافي است يك قاشق غذاخوري گل رس نرم شده را با يك قاشق مربا خوري گلاب تركيب كنيد و آن را به صورت خمير درآوريد. براي آنكه گل كاملا به صورت خميري نرم درآيد مي‌تواند ذره ذره ميزان گلاب را افزايش دهيد تا بتوانيد از اين تركيب به عنوان ماسك استفاده كنيد.
سپس كل صورت را با آن خوب پوشش دهيد و اجازه دهيد اين ماسك به مدت ۱۵ دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند. بعد از اتمام كار نيز حتما پوست‌تان را با آب خنك بشوييد و هرگز در طول روز از آب گرم براي شستن پوست صورت استفاده نكنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *