افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مادر و جین و آسیب های دود سیگار بر آن دو

download (3)

مطالعات زیادی روی اثرات مواد مخدر و دخانیات بر مادر و جنین صورت گرفته است که در این پست درباره مادر و جین و آسیب های دود سیگار بر آن دو گفته های متخصصان را بیان کنید .

 دکتر سنجری متخصص زنان و زایمان با بیان اهمیت مراقبت‌های دوران بارداری گفت : هدف اصلی از مراقبت‌های دوران بارداری تولد فرزند سالم با ایجاد حداقل عوارض برای مادر است. برای تعیین این هدف باید اطلاعات دقیقی از وضعیت مادر داشته باشیم تا با حداقل عوارض، حاملگی را به پایان برسانیم.
وی افزود: سن دقیق فرد اهمیت زیادی دارد زیرا حاملگی زیر ۱۸ سال و بالای ۳۵ سال با احتمال خطرات مواجه است و باید برای آنها برنامه‌ریزی خاص انجام داد. همچنین در برخی مشاغل امکان ایجاد برخی مشکلات برای مادر بیشتر می باشد مثلاً برخی مشاغلی که با مواد شیمیایی و اشعه‌ها سر و کار دارند یا مشاغلی که نیاز به نشستن طولانی دارند باید عنوان شوند تا بتوان با ورزش‌های مناسب عوارضی مانند کمردرد و گردن ‌درد را در مادران به حداقل رساند.
این متخصص زنان و زایمان در خصوص مصرف دارو در بارداری اظهار داشت: در اکثر موارد داروهای مصرفی نیاز به بازبینی دارند، اگر چه اکثر داروها را می‌توان حین بارداری مصرف کرد اما باید نوع دارو، میزان آن و علت تجویزش برای پزشک مشخص باشد تا بتواند در صورت نیاز نوع دارو را تغییر داده یا مقدار مصرفی را افزایش یا کاهش دهد.
وی با بیان عوارض مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل در زنان باردار، گفت: مصرف مواد مخدر، سیگار و الکل باید دقیقاً به اطلاع پزشک رسانده شود، ثابت شده است مصرف سیگار و قلیان با افزایش سقط و کاهش وزن موقع تولد جنین مرتبط است. این عوارض حتی در مورد کسانی که خود سیگار نمی‌کشند اما در اطراف آنها افراد سیگاری وجود دارد به چشم می‌خورد هرچند با شیوع کمتری دیده می‌شود. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که زندگی در مکانی که افراد سیگاری در آن رفت و آمد دارند اما در حضور فرد باردار سیگار نمی‌کشند نیز با عوارضی بالا همراه است.
دکتر سنجری در پایان خاطر نشان کرد: در تاریخچه بارداری‌های قبلی برخی عوارض قابل تکرارند مثل حاملگی‌های خارج از رحم، وزن کم نوزاد هنگام تولد، زایمان‌های زودرس و همچنین عوارضی که مادر یا جنین حین زایمان داشتند مانند خونریزی زیاد بعد از زایمان که باید حتماً اطلاع داده شود تا برای این بارداری تصمیم گرفته شود. همچنین وجود اختلالات روانی در مادر مطلبی است که معمولاً ناگفته می‌ماند اما ممکن است بلافاصله بعد از زایمان ایجاد مشکلات فراوانی کند لذا لازم است در مورد تمام موارد فوق با پزشک صحبت شود.
پزشکین : مادر و جین و آسیب های دود سیگار بر آن دو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *