جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



لوپوس و ریزش مو چه رابطه ای دارند؟

برای اکثر افراد این مورد سوال می باشد که لوپوس و ریزش مو آیا رابطه ای با یکدیگر دارند یا خیر؟در ارتباط با دنیای پیرامون ما، زنگ‌خطرهایی وجود دارد که اگر به‌درستی متوجه آنها شویم می‌توانیم از بسیاری مسایل پیشگیری کنیم. همان‌طور که اگر چراغ روغن اتومبیلی روشن شد راننده باید به فکر تعویض روغن باشد و ممکن است خاموش‌کردن چراغ باعث خرابی موتور در درازمدت شود.

استرس و بسیاری بیماری‌ها علایم هشداردهنده‌ای دارند که باید در برطرف‌کردن منشاء آنها کوشا باشیم. ریزش مو یکی از علایم عمومی ‌استرس و از جمله علایم اختصاصی برخی بیماری‌های خودایمنی نظیر لوپوس است. به تمام افراد مبتلا به ریزش مو توصیه می‌شود با مشاهده این علامت آرام باشند و برای رفع آن تلاش کنند.تغذیه خوبی داشته باشید: از زیادخوردن، کم‌خوردن یا تندخوردن بیش از حد بپرهیزید.

هرگز وعده‌های غذایی‌تان را حذف نکنید. تا جای ممکن از مصرف کافئین، شکر، نمک و چربی زیاد دوری کنید. ین مواد استرس‌زا هستند. مصرف ویتامین‌ها به‌‌ویژه گروه‌های B و C بسیار موثرند. بدن در شرایط استرس به استفاده از ذخیر ویتامین A و C روی می‌آورد، پس مصرف مواد غذیی حاوی انواع ویتامین‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آب بنوشید: آب و نوشیدنی‌های سالم به حذف مواد ناخوشایند از بدن کمک می‌کنند.

مرتب ورزش کنید: ورزش مجرای فیزیکی خوبی برای خروج هورمون‌های استرس از بدن است. از سوی دیگر جریان خون را افزایش می‌دهد و از برخی مسایل به‌ویژه ریزش مو پیشگیری می‌کند. پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که نه‌تنها عضلات را قوی می‌کند بلکه با افزیش انرژی، خستگی را دور می‌کند. افرادی که منظم ورزش می‌کنند نه‌تنها قلب و عروق سالم‌تری دارند، بلکه آرامش بیشتری هم حس می‌کنند.

در واقع هورمون آندروفین حین پیاده‌روی شروع به ترشح و فرد بدون وابستگی به موادمخدر، احساس آرامش می‌کند. سبک زندگی‌تان را تغییر دهید: به جای استفاده از آسانسور یا پله‌برقی از پله استفاده کنید تا عضلاتتان قوی‌تر شود، حمام آب‌گرم بگیرید، بدنتان را ماساژ دهید، تمرین تنفس کنید، حرکات موزون انجام دهید، به موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش دهید، تصویر ذهنی مثبت داشته باشید، با کودکان بازی کنید، به تعطیلات بروید و از طبیعت لذت ببرید و دعا و مراقبه را از یاد نبرید.

فعالیت اجتماعی داشته باشید: فعالیت اجتماعی داشتن به یافتن حمایت روانی اجتماعی کافی کمک می‌کند.افکار منفی را دور کنید: اگر احساس می‌کنیدخشمگین، افسرده یا از پا افتاده ا‌ید همگی به دلیل افکار منفی خودتان است؛ افکاری که باعث استرس می‌شوند. مسایلی نظیر کمال‌طلبی -عبارت‌های بایددار- ذهن خوانی و… را کنار بگذارید و از مبالغه بپرهیزید. خود را درگیر فکر کردن در مورد مسایل بیهوده نکنید. به جای این کار به دنبال حل مسایل باشید. خلاقیت داشته باشید و خود را از شر افکار منفی خلاص کنید. برداشت‌های شتابزده نداشته باشید و بعد از مطالعه کافی، نتیجه‌گیری کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید