افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لاپاراسکوپی جایگزین جراحی باز به ویژه در زنان

مزایای جراحی لاپاراسکوپی در درمان بیماری‌های زنان

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز شنبه ایرنا از چهارمین کنگره بین المللی تولیدمثل، دکتر شاهین خزعلی در آستانه برگزاری گارگاه جانبی چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل در ارتباط با موضوع لاپاراسکوپی و بیماری‌های زنان اظهار داشت: ‌بیماری آندومتریوز ازجمله بیماری‌های زنان بوده که در صورت لزوم می‌توان درمان آن را از طریق لاپاراسکوپی انجام داد، البته پزشکان مربوطه در این زمینه باید آموزش دقیقی فراگیرند.
جراح لاپاراسکوپی پیشرفته گفت: هر چند که انواع مختلف جراحی عوارضی به همراه دارد ‌ولی جراحی لاپاراسکوپی درد و عفونت کمتری را برای بیمار به همراه داشته و مدت زمان بستری در بیمارستان را کاهش می‌دهد.
خزعلی افزود: از طریق لاپاراسکوپی دوربین‌ها، بزرگ‌نمایی از داخل بدن خواهند داشت و جراح می‌تواند اقدامات مناسب را برای بیمار انجام دهد. البته در مورد هزینه‌های این جراحی باید گفت که ابزار و وسایل لاپاراسکوپی گران‌تر از جراحی باز بوده ولی با توجه به اینکه بیمار زودتر مرخص می‌شود و درد کمتری دارد، گاهی این هزینه را توجیه می‌کند.
وی اضافه کرد:‌ آندومتریوز یک بیماری شایع و خوش‌خیم در زنان بوده که بیشتر در ایام بارداری آنها را گرفتار می‌کند و با دردهای شدید در هنگام قاعدگی همراه است. همچنین این مشکل در زنان ناباروری ایجاد کرده، بنابراین برای درمان باید به پزشکانی که حاذق بوده و تبحر دارند مراجعه شود.
خزعلی بیان داشت: در بیماری آندومتریوز تخمدان و لوله‌های حالب،‌ روده‌ها و اعضای داخل لگن نیز گاهی درگیر شده و برای درمان نیاز به جراحی پیچیده دارد، بنابراین درمان بیماری به شرایط و وسعت بیماری بستگی دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *