افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قولنج نشانه میگرن در کودکان

8a6ce08c-8218-4427-8573-75ab1971222d

قولنج که نشانه بروز مشکل کوارشی در کودکان می باشد مطالعاتی نشان داده که قولنج نشانه میگرن در کودکان توضیحات کامل در ادامه مطلب.

قولنج را اغلب به عنوان یک اختلال معدی روده ای می‌شناسند. با این همه٬ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بین میگرن و قولنج ارتباط هایی وجود دارد. در واقع شواهد حاکی از آن است که احتمال بروز می‌گرن در بچه هایی که سابقه ی قولنج داشته اند نسبت به بچه هایی که سابقه نداشتند٬ هفت برابر بیشتر است.
از هر پنج کودک٬ یک نفر دچار قولنج می‌شود. معمولا نوزادان یا کودکانی که قولنج دارند چیزی حدود ۳ ساعت گریه می‌کنند٬ هر روز و در یک زمان٬ و سه روز در هفته. البته دلیل اصلی قولنج هنوز ناشناخته است اما وقتی بچه به آستانه ی یک سالگی می‌رسد٬ این درد کم کم از بین می‌رود.
وقتی بچه هایی که قولنج دارند گریه می‌کنند٬ شکم آن‌ها متورم شده و معمولا پا‌هایشان را به طرف شکمشان جمع می‌کنند. این علائم نشانه ی بروز اختلال در سیستم هاضمه ی آنهاست. با این همه٬ درمانهایی که بیشتر بر روی سیستم گوارش انجام می‌شود اغلب در از بین بردن علائم قولنج موفق نیستند.
محققان معتقدند که یکی از دلایل شایع سردرد در کودکان٬ میگرن است٬ در واقع نوع خاصی از سردرد به نام سردرد تنشی که میزان حساسیت را به درد افزایش می‌دهد. آن‌ها طی تحقیقاتی٬ ۲۰۸ بچه ی ۶ تا ۱۸ ساله را که سابقه ی میگرن داشتند مورد بررسی قرار دادند. در گروه تحت کنترل ۴۷۱ کودک حضور داشتند که در بخش اورژانس برای آسیبهای جزئی مورد معاینه قرار گرفتند. برای آمار دقیقتر٬ سابقه ی دلدرد آن‌ها هم سنجیده شد. گروه دوم حدود ۱۲۰ کودک بوند که سردردهای تنشی داشتند. محققان بعد از بررسی این دو دریافتند که احتمال بروز قولنج در بچه هایی که میگرن داشتند٬ نسبت به بچه هایی که میگرن نداشتند، بیشتر بود. این ارتباط در بچه هایی که سردردهای تنشی داشتند مشاهده نشد.

 

پزشکین : قولنج نشانه میگرن در کودکان 

۱ نظر

  1. سلام من چندجا خوندم قولنج نوزادی باعث میگرن در کودکان میشه؟این صحت داره

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *