افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قب از ازدواج چه چیزهایی را نمی دانیم ؟

  • کتاب ۵ زبان عشق تغییر شگرفی در زندگی مشترک من ایجاد کرد، و کمکم کرد بفهمم چگونه عشق‌ام را به همسرم ابراز کنم. من آدمی هستم که زمان باکیفیت خیلی برایم مهم است. از طرف دیگر، شوهرم به عبارات تاییدکننده و خدمت‌رسانی نیاز دارد تا عشق را احساس کند. دانستن تفاوت‌هایی که بین ما وجود دارد چشم‌های ما را باز کرد و کمک کرد زندگی مشترک‌مان را مستحکم کنیم.

 

 

اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید و برای آن برنامه ریزی می‌کنید، احتمالاً تصورات خاصی از ازدواج دارید که درباره آنها مطمئن نیستید. من و شوهرم ۱۰ سال است که ازدواج کرده‌­ایم. در ادامه چیزهایی آمده‌­است که من در طول دهه­‌ی گذشته آموخته‌­ام.

زندگی مشترک تلاش ۵۰/۵۰ دو نفر نیست

زندگی مشترک یعنی هر یک از دو نفر ۱۰۰ درصد مایه بگذارند. وقتی شما به تمام به کارهای همیشگی‌تان ادامه می­ دهید و انتظار دارید وظایف ۵۰/۵۰ باشد، به آسانی همسرتان را می‌رنجانید. اگر روی چیزی تمرکز کنید که همسرتان در زندگی مشترک کم می­ گذارد و مدام به این فکر کنید که چه­ قدر بی­انصاف است، ممکن است نارضایتی­تان بیش‌تر شود. به جای آن­که دقیقا به ذهن بسپارید آخرین بار چه کسی زباله­ ها خالی کرده ­است، اگر به همسرتان احساس خاص بودن بدهید خیلی مفید خواهدبود. چه یک یادداشت عاشقانه روی آینه­‌ی دستشویی باشد، چه یک هدیه‌ی کوچک “فقط به خاطر…”، یا یک قرار غافلگیر کننده­‌ی منحصر به­‌فرد در مکانی که با دقت انتخاب شده­‌است، اگر ۱۰۰درصد تلاش‌­تان را برای زندگی مشترک‌­تان صرف کنید، می­‌توانید آن را مستحکم کنید.

وقایع آسیب‌­رسان، بیماری­‌ها، و اندوه این ظرفیت را دارند که یا شما را به هم نزدیک‌­تر کنند یا خیلی از هم دورتان کنند

ممکن است اتفاق‌­های خیلی بدی در زندگی رخ بدهد، و غم­‌ها یکی پس از دیگری زوج­‌ها را احاطه می­‌کنند. هرکس به گونه­‌ای متفاوت با استرس و اندوه کنار می­‌آید. هنگامی که در کنار هم دشوارهای مفرط را تحمل می­‌کنید، همه­‌ی تلاش‌­تان را بکنید که رابطه‌­تان را با همسرتان حفظ کنید. اگر احساس می‌­کنید کج­‌خلق و زودرنج شده­‌اید، علت آن را برای همسرتان توضیح دهید. به یاد داشته­‌باشید شما دو شخص منحصر به‌فرد هستید، و هتگامی­‌که اتفاق­‌های استرس‌­زا رخ می­دهند، ممکن است آن­‌ها را خیلی متفاوت حلاجی کنید.

زندگی مشترک ما اتفاق­‌های ویرانگری را از سر گذرانده است، و گاهی در هنگام دشواری‌­ها به خوبی از هم حمایت نکرده‌ایم. هنگامی­‌که اوضاع زندگی مشترک­‌تان توفانی می­‌شود، مطمئن شوید با تمام توان­‌تان از آن حفاظت می­‌کنید. شاید گاهی احساس کنید همه­‌چیز در این دنیا تهدیدی است که ممکن است شما را از هم جدا کند.

پس از سال‌ها زندگی مشترک، روزهایی می‌رسد که با خود می‌اندیشید همسرتان از کدام سیاره آمده است.

من و شوهرم ۱۰ سال است که ازدواج کرده‌ایم، و باز هم بعضی روزها حس می‌کنم انگار اصلا او را نمی‌فهمم. حتی نمی‌دانم درباره‌ی این چه چیز دیگری بگویم.

آدم‌ها به روش‌های کاملا متفاوتی ابراز عشق می‌کنند

یکی از بهترین کتاب‌هایی که من و شوهرم خوانده‌ایم “۵ زبان عشق” اثر گری چپمن است. چپمن بعد از این‌که دهه‌ها مشاور ازدواج و زندگی مشترک بوده‌است، به این نتیجه رسیده‌است که برای ابراز عشق عاطفی ۵ روش اصلی وجود دارد، که او نام آنها را ۵ زبان اصلی عشق گذاشته‌است. بر اساس نظر چپمن، هر شخص یک زبان اصلی عشق دارد، و برای این‌که عشق شما را احساس کند، باید با آن زبان با او صحبت کنید. ۵ زبان عشق شامل این موارد هستند: زمان با کیفیت، عبارت تاییدکننده، دریافت هدایا، نوازش، و خدمت‌رسانی.

کتاب ۵ زبان عشق تغییر شگرفی در زندگی مشترک من ایجاد کرد، و کمکم کرد بفهمم چگونه عشق‌ام را به همسرم ابراز کنم. من آدمی هستم که زمان باکیفیت خیلی برایم مهم است. از طرف دیگر، شوهرم به عبارات تاییدکننده و خدمت‌رسانی نیاز دارد تا عشق را احساس کند. دانستن تفاوت‌هایی که بین ما وجود دارد چشم‌های ما را باز کرد و کمک کرد زندگی مشترک‌مان را مستحکم کنیم.

همیشه همه‌چیز خوب و خوش نیست

قرار گذاشتن جالب است. همه‌چیز جدید و مهیج است، و هر دوی شما به ظاهر و رفتارتان دقت می‌کنید. بعد ازدواج می‌کنید و پی‌می‌برید با یک انسان ازدواج کرده‌اید. کسی که باد معده از او خارج می‌شود. و بزاق‌اش از دهن‌اش می‌پاشد. و هر روز با این فرد اغوا نمی‌شوید. در واقع، گاهی حال تان به هم خواهدخورد.

وقتی در زندگی روند روزمره غرق می‌شوید، آسان است که عادت کنید “ته‌مانده‌ی”ی خودتان را به هم بدهید، و هنگامی که از نظر فیزیکی و عاطفی تهی هستید، فقط بدترین ویژگی‌های خودتان را به همسرتان نشان دهید. عاقلانه است که پس از ازدواج هم‌چنان برای یک‌دیگر وقت و انرژی بگذارید. وقت و انرژی‌تان را برای رابطه‌تان سرمایه‌گذاری کنید. تلاش کنید به هم احساس خاص بودن بدهید. مطمئن شوید همسرتان چیزهایی بیش از درگیری‌های روزمره‌تان را از شما دریافت می‌کند. با این‌که هر روز همه‌چیز خوب وخوش نیست، به‌طور مرتب بهترین‌های خودتان را با همسرتان به اشتراک بگذارید، و آن را تبدیل به یک اصل کنید.

خنده خیلی از مشکلات را برطرف می‌کند

حس شوخ‌طبعی زیاد می‌تواند به زندگی مشترک‌تان کمک شایانی بکند. وقتی می‌توانید با هم بخندید، حتی اوقات خوب‌تان هم بهتر می‌شود، و هنگام دشواری از سختی‌ها کاسته می‌شود.

اگر به یک‌دیگر فضایی بدهید تا با دوستان وقت بگذارنید و اهداف فردی‌تان را دنبال کنید، شادی‌تان به‌طور چشمگیری افزایش خواهدیافت

بسیاری از آدم‌ها پس از این‌که ازدواج می‌کنند فراموش می‌کنند به عنوان یک فرد کی هستند. با این حال من معتقدم خیلی سودمند است که هم‌چنان علایقی جدا از همسرتان داشته باشید. چه هدفی حرفه‌ای یا شخصی باشد، یا یک سرگرمی که عاشق‌اش هستید، پرورش بخش‌های دیگر زندگی‌تان در کنار رابطه‌تان، می‌تواند کمک‌تان کند در زندگی احساس کامیابی بیش‌تری بکنید. همسرتان همه‌ی نیازهای‌تان را رفع نخواهدکرد(و نباید چنین انتظاری داشته باشید). وقت گذاشتن برای ارتباط با دوستان نیز خیلی مهم است.

با گذشت هر سال، عشق‌تان قوی‌تر خواهدشد

زندگی مشترک آسان نیست، و گاهی ممکن است بی‌نهایت دشوار باشد. با این حال، می‌تواند فوق‌العاده باشد. برای‌تان یک زندگی مشترک طولانی، سالم، و شاد آرزو دارم.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *