جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



قبل از خواب چه کارهایی را انجام ندهیم

1

 

 

 

  • تحقیقات نشان داده است که کار کردن با ابزارهای الکترونیکی ساطع کننده نور مثل موبایل و تبلت پیش از خواب می تواند ریتم شبانه روزی یا همان ریتم سیرکادین را به هم زند و روی سلامتی و هوشیاری های روزانه اثر منفی بگذارد.

 

برای داشتن خوابی راحت چه باید کرد؟ سوال خوبی است اما اجازه دهید قبل اینکه درمورد این سوال صحبت کنیم درمورد کارهایی که نباید انجام داد صحبت کنیم:

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ آیا وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید گمان می کنید که اصلا نخوابیده اید؟ حتی اگر شما ۸ یا ۹ ساعت در شب بخوابید اگر قبل از خواب اشتباهاتی که باعث تخریب استراحت می شوند انجام دهید آن خواب پتانسیل کامل خود را نخواهد داشت. دوست دارید که روتین خواب مفیدی داشته باشید؟ پس این عادتهایی که مانع خواب مفید شما می شوند را بخوانید.

نوشیدنی های الکل دار

این نوشیدنی ها شاید شما را زودتر به خواب ببرد اما هیچ نکته مفیدی برای کیفیت خواب شما نخواهد داشت و مدام در طول شب آرامشی که باید هنگام خواب داشته باشید را از شما می گیرد.

مطالعه با تبلت

تحقیقات نشان داده است که کار کردن با ابزارهای الکترونیکی ساطع کننده نور مثل موبایل و تبلت پیش از خواب می تواند ریتم شبانه روزی یا همان ریتم سیرکادین را به هم زند و روی سلامتی و هوشیاری های روزانه اثر منفی بگذارد. پس اگر دوست دارید که قبل از خواب مطالعه کنید سعی کنید کتاب چاپی بخوانید.

نوشیدن کافئین آخر شب

این مورد کاملا واضح است که نباید قبل از خواب قهوه بخورید. تحقیقات نشان داده است نوشیدن قهوه ۳ ساعت قبل از خواب ۴۰ دقیقه خواب را به تعویق می اندازد. پس باید قهوه را حداقل ۶ ساعت قبل از خواب خورده باشید. بهترین زمان بعد از نهار است چون مطمئن می شوید که به خوابتان هیچ آسیبی نمی رساند.

چک کردن شبکه های اجتماعی

اعتیاد شما به چک کردن شبکه های اجتماعی پیش از خواب بر کیفیت خوابتان تاثیرات منفی می گذارد. کسانی که بیشتر زمانشان را با شبکه های اجتماعی می گذرانند دو برابر افراد دیگر دچار اختلالات خواب می شوند.

مصرف میان وعده های سرشار از چربی اشباع شده و شکر

خوردن یک قطعه چیزکیک ممکن در ساعاتی از روز هیچگونه مشکلی نداشته باشد اما اگر آن را در ساعات پیش از خواب بخورید دچار اختلالات خواب خواهید شد. و اما چیزی که کیفیت خواب را بالا می برد فیبر است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)