افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

قابل توجه افرادی که انسولین تزریق می کنند

قابل توجه افرادی که انسولین تزریق می کنند

  • انسولین هورمونی طبیعی است که در بدن تولید می‌شود. عملکرد آن، تسهیل ورود قند موجود در مواد غذایی به درون سلول‌های بدن است. اما انسولین، دارویی پیچیده است. مبتلایان به دیابت نوع یک، نمی‌توانند به میزان کافی انسولین تولید کنند و باید برای بقاء، انسولین مصرف کنند.

 

مبتلایان به بیماری دیابت، بیش از افراد غیربیمار به افسردگی مبتلا می‌شوند. بنابراین، تلاش برای اقدام به خودکشی با استفاده از انسولین یا سایر داروهای ضددیابت در این گروه از بیماران باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
آلیسیا مک اولیف فوگارتی، رئیس بخش مدیریت عادات زندگی در انجمن دیابت آمریکا می‌گوید: «برخی از موارد اقدام به خودکشی در مبتلایان به دیابت، تشخیص داده نمی‌شوند.»
انسولین هورمونی طبیعی است که در بدن تولید می‌شود. عملکرد آن، تسهیل ورود قند موجود در مواد غذایی به درون سلول‌های بدن است. اما انسولین، دارویی پیچیده است. مبتلایان به دیابت نوع یک، نمی‌توانند به میزان کافی انسولین تولید کنند و باید برای بقاء، انسولین مصرف کنند. از طرفی، در مبتلایان به دیابت نوع۲، مصرف موثر انسولین امکان پذیر نیست. مقاومت به انسولین به مرور موجب می‌شود که بدن به میزان مورد نیاز انسولین تولید نکند. در چنین شرایطی نیز مبتلایان به دیابت نوع۲ نیاز به دریافت انسولین دارند. انسولین را می‌توان به صورت تزریقات مکرر یا با کمک پمپ انسولین تامین کرد.
دکتر الیسون مایر، سرپرست بخش بیماران دیابتیک بستری در بیمارستان دانشگاهی نورت شور می‌گوید: «اگر بیماری با‌هایپوگلیسمی مراجعه کند، حتما فکر می‌کنید که انسولین را اضافه مصرف کرده. در بسیاری از موارد مراجعه بیماران با DKA نیز احتمال سوء‌مصرف به قصد آسیب درنظر گرفته نمی‌شود.»
مایر، سرپرست نویسندگان مطالعه‌ای است که در شماره اخیر نشریه دیابت به چاپ رسیده است.
هنوز به درستی مشخص نیست که میزان خودکشی در مبتلایان به دیابت چقدر است. اما بنابر نظر مایر، این رقم به مراتب بیشتر از آمار مورد انتظار ماست. نکته دیگر آن که احتمال شکست این موارد خودکشی با انسولین یا سایر داروهای کاهنده قندخون زیاد است. مایر می‌گوید: «بدن راه‌های مختلفی برای حفاظت از خود دارد. یکی از این راه‌ها، آزادسازی یک شکل طبیعی قند از کبد است.»
توصیه وی به متخصصان، پیروی از دستورالعمل انجمن دیابت در مورد مراقبت‌های روانی-اجتماعی در مبتلایان به دیابت است. بنابراین، وقتی بیمار دیابتی در بیمارستان یا مطب خصوصی ویزیت می‌شود، باید از نظر روان پزشکی بررسی شود و در صورت نیاز، به متخصص مربوطه ارجاع داده شود. تخمین‌زده می‌شود که ۲۰ تا ۲۵درصد از مبتلایان به دیابت در مراحلی از زندگی خود علایم افسردگی را نشان می‌دهند. تغییر در الگوی خواب و عادات تغذیه‌ای، بی‌توجهی به اموری که قبلا مورد علاقه فرد بوده‌اند، بیان هر جمله‌ای مبنی بر تمایل به آسیب به خود و مشاهده نشانه‌های افسردگی نیاز به مداخله سریع روان‌پزشک دارند.
مایر تاکید می‌کند که تمام موارد سوء‌مصرف انسولین یا داروهای ضددیابت، به قصد خودکشی نیست. در برخی از بیماران، اضافه مصرف انسولین با هدف کاهش وزن است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *